| کد خبر: 134101 |

به روزرسانی ایستگاه‌های شتاب‌نگار استان خراسان شمالی

سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی خراسان شمالی از نصب و راه‌اندازی جدیدترین شتابنگار در هفته جاری در محل دانشگاه بجنورد خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی خراسان شمالی از نصب و راه‌اندازی جدیدترین شتابنگار در هفته جاری در محل دانشگاه بجنورد خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی علیمردانی خبر داد: پس از زلزله ۵/۷ ریشتری مورخه ۲۳ اردیبهشت در استان، موضوع به روز‌رسانی شتابنگارهای موجود با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله استان از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 

 

علیمردانی افزود: با اقدامات اخیر در به روزرسانی، آمار شتا‌ب‌نگارهای فعال استان به ۲۲ مورد رسیده است .

 

وی تصریح کرد: پس از بررسی شرایط محیطی و توپوگرافی منطقه توسط تیمی متشکل از شبکه شتاب‌نگاری کشور، اداره کل راه و شهرسازی استان و دانشگاه بجنورد، محلی در دانشگاه بجنورد مشخص و پس از تأمین زیرساخت‌های لازم توسط عوامل اجرایی نصب دستگاه با اتاقک و سیستم مخابراتی با برد موثری بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر  اجرا شد .

 

سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود : هدف اصلی لرزه‌شناسی جنبش نیرومند، بهبود فهم و درک علمی فرآیندهای فیزیکی موثر بر جنبش نیرومند و توسعه برآوردهای قابل اعتماد خطرات لرزه‌ای برای کاهش خسارات جانی و مالی در طی زمین لرزه‌های آتی به منظور طراحی مقاوم سازه‌ها در برابر زمین لرزه، محاسبه و بدست آوردن طیف‌های طراحی، تدوین روابط کاهندگی و بسیاری زمینه‌های علمی دیگر است./

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.