| کد خبر: 132978 |

◄ بهره‌برداری مناسب از هواپیماهای «نو» با افتتاح مسیرهای هوایی جدید

با افتتاح راه‌های هوایی جدید می‌توان از هواپیماهای «نو» اقتصادی‌تر بهره‌برداری کرد.

تین نیوز

یکی از خلبانان داخلی ایجاد راه‌های هوایی ایران را کاری مهم عنوان کرد و گفت: کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان پرواز با توجه به نوسازی ناوگان هوایی کشور بسیار حائزاهمیت است.

 

یکی از خلبانان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با اشاره به اینکه افتتاح راه‌های هوایی جدید توانسته بیش از گذشته کار خلبانان را تسهیل کند، بیان کرد: یکی از مزیت‌های مهم افتتاح راه‌های هوایی جدید، مستقیم شدن برخی از مسیرهای عبوری شد.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: در گذشته برخی از مسیرهای بسیار پر پیچ‌وخم بود؛ لذا طی کردن مسیرهای پُر پیچ‌وخم باعث افزایش مصرف سوخت و در نهایت افزایش زمان پرواز می‌شد.

 

این خلبان بیان کرد: کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان پرواز با توجه به نوسازی ناوگان هوایی کشور بسیار حائزاهمیت است.

 

او که نخواست نام او ذکر شود، از نوسازی تجهیزات ناوبری هوایی ایران ابراز رضایت کرد و گفت: در گذشته به علت فرسوده بودن تجهیزات ناوبری خلبان‌ها محدودیت چشمگیری داشتند.

 

این خلبان می‌افزاید: هواپیماهای جدیدی که به ایران آمده‌اند با توجه به نو بودن آنها عملیاتی کردن آنها هزینه‌بر است، لذا با کاهش مسیرهای پروازی می‌توانیم از این هواپیما اقتصادی‌تر استفاده کنیم که خوشبختانه یکی از گام‌های مهم یعنی اصلاح ساختار فضای آسمان کشور آن را ممکن‌پذیر کرد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه ورود هواپیماهای جدید و در راستای آن رشد پروازهای عبوری باعث ایجاد ترافیک بسیاری در آسمان ایران خواهد شد، خاطرنشان کرد: افتتاح مسیرهای پروازی جدید می‌تواند ترافیک آسمان ایران را به طور قابل قبولی کاهش دهد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.