| کد خبر: 132795 |

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

◄ از حالا برای تمدید مجوز فروش هواپیما فشار آورده ایم/ آمریکا نمی‌تواند مانع فروش هواپیما به ایران شود

تین نیوز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در واکنش به اظهارات جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در خصوص بازبینی فروش هواپیما به ایران، گفت: این مجوزها تا پایان سال 2020  مهلت دارد و ما برای تمدید آن از هم‌اکنون فشار وارد کرده‌ایم.

 

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص موضع جدید آمریکا مبنی بر اینکه قرارداد بوئینگ و ایرباس باید مجدد تحت بازنگری قرار بگیرد، عنوان کرد: اینکه آمریکا همواره به دنبال سنگ‌اندازی بر سر راه‌ ایران بوده است شکی نیست، اما این سنگ‌اندازی‌ها بایستی در چارچوب قوانین و مقررات باشد.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: بر اساس برجام آمریکا نمی‌تواند جلوی فروش هواپیما به ایران را بگیرد و در صورتی که به هر دلیلی مانع فروش هواپیما به ایران شود نقض کامل برجام و توافق ایران با کشورهای 5+1 خواهد بود.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما چیست و آیا امکان نقض برجام از سوی آمریکا وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: خیر، این موضوع بسیار بعید است چرا که برجام یک معاهده بین‌المللی است که تنها آمریکا در آن دخیل نیست.

 

فخریه کاشان در توضیح اینکه خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که باید دو کمپانی ایرباس و بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران مجددا مجوزهایی را از خزانه‌داری این کشور دریافت کند، ابراز داشت: این مجوزها مدت معینی دارد بنابراین بایستی بعد از اینکه این زمان به پایان رسید وزارت خزانه‌داری آمریکا آن را تمدید کند.

 

طبق گفته این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر این مجوزها تا پایان سال 2020 اعتبار دارد و تا پایان آن سال نیازی به تمدید مجوز نیست: برای تمدید این مجوزها تا پایان سال 2020 از اکنون ما فشار وارد کرده‌ایم.

 

وی در واکنش به اینکه آمریکا به بهانه حمایت ایران از تروریسم به دنبال سنگ‌اندازی و منع فروش هواپیما به کشور است، اظهار داشت: این موضوع بسیار روشن است که کشوری که در حال حاضر تروریسم را در جهان تقویت می‌کند عربستان است.

 

فخریه کاشان، افزود: بسیار مضحک است که آقای ترامپ در کشوری (عربستان) که خود مهد توسعه تروریسم است بنشیند و درخصوص کشوری که با یک انتخابات نمونه ، بی‌نظیر و مردم سالار خود را به جهانیان ثابت کرد سخن بگوید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.