| کد خبر: 130128 |

◄ قصه ایستگاه‌های راه‌آهن-بخش دوم

تین نیوز

وبلاگ عباس آخوندی-با همکاری استاندار محترم و هم‌چنین همکاری صمیمانه شهرداری محترم همدان، بخشی از زمین محوطه ترمینال اتوبوسرانی این شهر به این منظور اختصاص داده شد تا هم ایستگاه به درون شهر بیاید و هم حمل_و_نقل_ترکیبی صورت گیرد و تمام کسانی که در شهرها و روستاهای اطراف زندگی می‌کنند با یک سفر که به همدان می‌آیند، بتوانند با قطار به سایر مقاصد خود برسند.

این ایستگاه نقطه مناسبی برای تعامل حمل_و_نقل همگانی درون و برون شهری نیز هست و دو خط از سه خط حمل و نقل همگانی انبوه بر شهر از آن عبور خواهد نمود. این ایستگاه با محور تاریخی شهر که از دره مرادبیگ تا آرامگاه بوعلی و میدان امام (ره) عبور می کند و به هگمتانه می رسد هم راستا است و در فاصله قابل پیاده روی از هگمتانه قرار دارد. خوشبختانه شهر نیز عملیات پیاده راه‌سازی و توسعه انسان_محوری را در همین راستا آغاز نموده است. این موضوع می تواند محرک توسعه گردشگری در این شهر تاریخی باشد.

این موضوع همچنین باعث ایجاد هم‌افزایی بین حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی می‌شود. از آن گذشته، مصرف سوخت را کاهش، ایمنی مردم را افزایش و بارِ جاده‌های کشور را کم می‌کند. خوشبختانه زمین را تحویل گرفتیم و بلا فاصله دستور محصور کردن آن و آماده کردن آن را دادم و کار را شروع کردیم. دستور طراحی 14 کیلومتر خط جدید داده شد. اسناد مناقصه برگزاری مسابقه معماری ایستگاه متناسب با قدمت تاریخی، هویت و نقش این شهر در تمدن ایران‌شهری آماده شد.

از شهردار و معاونان و کارشناسان شهرداری همدان که در این راه صادقانه کمک کردند، صمیمانه سپاسگزارم. از همین روی، با توجه به این انتقال، حجم ایستگاه نامناسب موجود را تا انجا که می‌شد جهت حفظ بیت‌المال و رعایت صرفه و صلاح کشور کاهش دادیم. فعلا تا آماده شدن ایستگاه جدید، از آن به عنوان ایستگاه موقت استفاده کنیم و نهایتا آن را به ایستگاه باری تبدیل نماییم. قاعدتا از این ظرفیت امکان استفاده مانوری و تعمیر و نگهداری لکوموتیوها و واگن‌ها وجود دارد. هم‌چنین به عنوان یک ایستگاه تبادلی بین راه‌آهن تهران-همدان و همدان-سنندج و همدان-ملایر نیز باید استفاده شود.

 برای مردم عزیز همدان و تمام ملت ایران آرزوی بهروزی دارم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.