| کد خبر: 129103 |

مدیرعامل راه آهن در نوزدهمین مجمع منطقه ای راه‌آهن‌های خاورمیانه:

◄ ترافیک بالای ریلی خاورمیانه در آینده‌ای نزدیک

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن در مراسم افتتاحیه نوزدهمین مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه اظهار داشت: مجامع منطقه‌ای UIC باهدف گسترش همکاری‌های ریلی میان اعضای منطقه و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری بین‌المللی نقش مهمی را در گسترش ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی و افزایش مشارکت راه‌آهن‌ها در فعالیت‌ها برنامه‌ها و پروژه‌های UIC بازی می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه (UICRAME) که امروز صبح ۱۲ اردیبهشت در ساختمان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد به‌عنوان سخنران ابتدایی مراسم با خوشامدگویی به حضار جلسه گفت: ضمن قدردانی از اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های (UIC) بالاخص جناب آقای ژانپیرلوبینو و ریاست مجمع منطقه‌ای خاورمیانه جناب آقای آپایبین بابت حمایت‌هایی که از دفتر منطقه‌ای خاورمیانه به عمل می‌آورند خوشنودی خود را از حضور میهمانان عزیز و گرامی ابراز داشته و امیدواریم گردهمایی امروز به همکاری‌های منطقه‌ای ریلی رو به گسترش ما شتابی بیشتر بخشیده و پشتوانه محکمی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های منطقه‌ای پیشرو باشد. بسیار خرسندم که بار دیگر فرصتی مهیا شد تا همه دوستان و همکاران از راه‌آهن‌های خاورمیانه و UIC را ملاقات کنند.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه همه ما خوب می‌دانیم که اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با داشتن سابقه طولانی فعالیت بیش از ۹۰ سال در تمامی عرصه‌های حمل‌ونقل ریلی و با برخورداری از دانش تخصصی در نیروهای متخصص به‌عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه حمل‌ونقل ریلی خود را نهادینه کرده است، اظهار داشت: مجامع منطقه‌ای UIC باهدف گسترش همکاری‌های ریلی میان اعضای منطقه و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری بین‌المللی نقش مهمی را در گسترش ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی و افزایش مشارکت راه‌آهن‌ها در فعالیت‌ها برنامه‌ها و پروژه‌های UIC بازی می‌کنند.

 

مدیرعامل راه‌آهن ادامه گفت: جای بسی خوشحالی است که مجمع منطقه‌ای خاورمیانه اولین مجمع از شش مجمع منطقه‌ای UIC بود که تشکیل شد و با داشتن ۳۰ عضو توانسته برنامه‌های مدونی در قالب طرح عمل‌های استراتژیک منطقه‌ای طرح عمل سالانه و برنامه‌های کاری منظم تدوین کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی منطقه‌ای و نیز برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و جلسات منظم افق روشنی برای فعالیت‌ها و اقدامات آتی ترسیم کرده و از مرحله سیاست‌گذاری قدم به مرحله عملی شروع به فعالیت‌های فنی گذاشته است که البته دفتر مجمع منطقه‌ای خاورمیانه تهران نقش مهمی را در هماهنگی فعالیت‌های منطقه‌ای و ارتقای آن‌ها ایفا می‌کند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف اصلی این مجمع اظهار داشت: امروز گرد هم آمدیم تا به‌مرور فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در سطح منطقه‌ای و هم در داخل کشورها بپردازیم و با توجه به نیازها و برنامه‌های موجود ضمن تداوم و ارتقای همکاری‌ها به فعالیت‌ها و همکاری‌های خود جانی تازه و تحرکی دوباره ببخشیم و فعالیت‌های آتی را ترسیم کنیم.

 

محمدزاده خاطرنشان کرد: در بعدازظهر امروز نیز با حمایت UIC سمینار فعالیت‌ها و بخش ریل سیستم در طبقه سوم برگزار خواهد شد که حاصل چندین ماه تلاش و همکاری میان راه‌آهن ایران و UIC است لذا از حضار دعوت می‌شود که در این سمینار فنی پرمحتوا شرکت کنند.

 

وی در ادامه افزود: خوشبختانه امروز چشم‌انداز روشنی در توسعه حمل‌ونقل ریلی در منطقه پیش‌روی ماست. نگاهی به پروژه‌های بزرگ و عظیم ریلی که در اکثر کشورهای منطقه در حال برنامه‌ریزی و انجام و سرمایه‌گذاری هستند شاهد این مدعاست با توجه به موقعیت جغرافیایی و مهم خاورمیانه به‌عنوان پلی بین شرق و غرب در آینده نزدیک شاهد رشد بالای ترافیک ریلی در این منطقه و شکوفایی حمل‌ونقل ریلی خواهیم بود.

 

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم لازم است تا همکاری‌های ریلی و فنی بیش‌ازپیش تقویت شود و کشورهای منطقه تمرکز بیشتری بر روی پروژه‌های منطقه‌ای و اتصال به هم داشته باشند و از هیچ تلاشی در جهت ارتباط بیشتر بین راه‌آهن‌های خاورمیانه فروگذار نکنند تا بتوانیم به‌زودی شاهد یک سیستم یکپارچه حمل‌ونقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم.

 

محمدزاده در پایان سخنان خود ضمن آرزوی توسعه هرچه بیشتر صنعت راه‌آهن و تعامل بیشتر میان کشورهای منطقه و نیز آرزوی موفقیت برای دست‌اندرکاران این عرصه گفت: از زحمات و حمایت‌های لوبینو مدیرکل UIC و آقای ورون مدیر هماهنگ‌کننده UIC در خاورمیانه و تلاش‌های اعضای مجمع منطقه‌ای خاورمیانه برای توسعه  همکاری‌ها تشکر می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.