| کد خبر: 126989 |

◄ ورود هر چهار روز یک طیاره به کشور در دولت قبل / شوخی کارشناسان با حمله نیکزاد به آخوندی

تین‌نیوز| انتخابات نزدیک است و طیف‌های سیاسی به دنبال تبلیغ کاندیداهای مورد نظر خود به هر طریق ممکن بوده و در این بین فعالیت‌های عمرانی نیز در حال قربانی شدن توسط طیف‌های مختلف سیاسی است.

در آستانه انتخابات هیچ‌چیز از دست سیاسیون مصون نمی‌ماند، از راه و راه‌آهن گرفته تا کشتی و هواپیما. در این بین برخی دولت‌مردان قبلی هم بیکار ننشسته به مقایسه دوران تصدی خود با دولت فعلی پرداخته و تنور رقابت‌های انتخاباتی را به نفع طیف مورد نظر خود گرم می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به اظهارات اخیر علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم اشاره کرد که با خبری که به نقل از او در کانال تلگرامی رجا نیوز منتشر شد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

اگرچه اظهارات تند و تیز این وزیر سابق در خصوص عباس آخوندی وزیر فعلی راه و شهرسازی قبلا هم  سابقه داشت و او چندین بار با این نوع صحبت‌ها خبرساز شده بود اما این‌بار نیکزاد آن‌چنان اظهاراتی بیان کرده که به نظر می‌رسد این ذهنیت در وی وجود دارد که دوران صدارتش بر مسند وزارت راه و شهرسازی به طور کلی از یادها رفته است.

در کانال تلگرامی رجا نیوز در مطلبی با عنوان «حمله علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم به آخوندی»، از قول وی آمده است: «در دوران وزارتم 109 هواپیما خریدم، با هیچ‌کدام هم عکس یادگاری نگرفتم!

در مسئله هواپیما در موقع معارفه بنده ایران 114 فروند هواپیما داشت و در زمان تودیع اینجانب 223 فروند شده بود اما بنده حتی با یک فروند عکس یادگاری نگرفتم.

در زمان بنده اتوبان‌های بین استانی 40 درصد ‏افزایش داشته است اما در زمان این دولت حتی یک کیلومتر هم اتوبان‌کشی نداشته‌ایم. در زمان دولت دهم ایران حدود 4000 کیلومتر خط ریلی بین‌الملی داشته اما در این دولت هیچ.»

پس از رسانه‌ای شدن این مطلب یکی از کارشناسان هوانوردی در کانال تلگرامی خود به نقد این اظهارات پرداخت. آرمان بیات در کانال خود خطاب به علی نیکزاد نوشت: «شما مجموعا 450 روز وزیر اولین وزارتخانه راه و شهرسازی بودید.
ظاهرا بنا بر گفته شما متوسط هر چهار روز یک طیاره وارد کشور شده است.»

وی در بخش دیگری از یادداشت خود تاکید کرد: « اولا موتورسیکلت هم هر چهار روز وارد چرخه نمی‌شود چه برسد به هواپیما. ثانیا ورود ناوگان هوایی با متوسط سن 20 سال در سال‌های مد نظر حضرتعالی از خاطر هیچ کس پاک نشده است. ناوگانی که بهره‌وری آن چه از بعد خدمات و چه اقتصاد مناسب آینده کشور نبود که خود مسبب ایجاد هزینه‌های پنهان در آن وقت بوده است که در آینده نمایان خواهد شد. گرچه نیاز روز را تامین می‌کرد اما هواپیماهایی بودند که مسبب تقویت نگاه کاسبی و چاق شدن واسطه‌ها، شدند. شاید اگر در مقابله با آنها اقدامی می‌کردید، امروز بهتر مورد قضاوت قرار می‌گرفتید.»

وی همچنین افزود: «البته لازم به یادآوری است که هواپیمایی قشم و آقای "ب.ز" معروف و ورود چندین فروند هواپیما برای ایشان از منابع ملی، در دوره حضرتعالی رخ داد. طبیعی است که عکس یادگاری گرفتن شما با آن مال که امروز تکلیفش مشخص است، در تضاد روح جهادی شما بوده و هست که حقیر پیرامون آن شهادت می‌دهم. و بعد؛ این گفتمان نوعی بی‌اخلاقی در دفاع از عملکرد و تخریب متقابل جهت مثبت نشان دادن راندمان با بازی با افکار عمومی است.
در دوران شما تنها هیچ سانحه‌ای رخ نداد اما بستر شکل‌گیری سانحه‌ای در سال ۹۳  ایجاد شده بود.»

بیات در ادامه یادداشت خود خطاب به نیکزاد نوشت: «روزی که در تیرماه سال 1390 معارفه شدید، 206 فروند هواپیما در ناوگان هوایی ایران بوده است که البته همگی عملیاتی نبودند... ضمنا، با حاصل مقاومت مردم، عکس گرفتن لذتی غرورآفرین دارد.»

این کارشناس هوانوردی همچنین به ارایه گزارش آماری سازمان هواپیمایی کشوری در دوره وزارت نیکزاد به شرح زیر پرداخت؛



علی ضیایی کارشناس مراقبت پرواز نیز در یک گروه تلگرامی در خصوص این اظهارات وزیر سابق راه نوشت: معمولا همه در کارنامه کاری خود تعداد هواپیماهایی که وارد شده را  بیان می‌کنند اما هیچ‌کس از تعداد هواپیماهایی که از سرویس خارج شده هیچ آماری نمی‌دهد.

یکی دیگر از کارشناسان نیز در این گروه تلگرامی نوشت: هواپیمایی امارات در هر 1.5 هفته، یک هواپیمای جدید تحویل می‌گیرد، آن‌وقت چطور می‌شود ما در یکسال 109 هواپیما وارد کنیم؟ البته نشدنی نیست، اما هواپیماهای دست دوم که نه، دست چهارم و پنجم و ششم و ..... الی آخر می‌شود وارد کرد. ایشان اگر یک فروند هواپیمای نو (منهای ایران 140) وارد کرده بودند؛ آن‌وقت حق اظهارنظر داشتند.!


 



 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    جالبه که این اقایون به اصطلاح کارشناس نمیگن همون ام. دی های دست دوم چقدر سود داره واسه ایرلاین ها و از سال دوم کارش، فقط سود هس! اما این هواپیما ها که هم پیش پرداختش و هم بقیه پولش با وام هست، چقدر برای ایرلاین درامد داره؟ امیدوارم بعدا نگن " تقریبا هیچ "!! و ایرلاین ها برشکسته نشن!

  • 0 0

    این طور که آقای نیکزاد فرمودند یعنی آقای آخوندی طی این ۴ سال فقط تو وزارتخانه خودشونو باد زدند!! حتما کارها و پروژّ‌ه ها هم اتومات پیش رفتند…