| کد خبر: 12340 |

رییس اداره راه و شهرسازی خواف خبر داد:

انجام عملیات درزگیری محورهای خواف رشتخوار تربت حیدریه

تین نیوز| رییس اداره راه و شهرسازی خواف از عملیات درزگیری محور خواف ـ رشتخوار ـ تربت حیدریه در راستای نگهداری و ایمنی حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سید مصطفی حسینی شاد با اشاره به اینکه درزگیری از فعالیت های لازم و مهم تعمیر و نگهداری در روسازی های آسفالتی است گفت: درزگیری ترک ها موجب کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون لایه های اساس و زیر اساس شده که منجر به افزایش دوام و عمر روسازی می شود.

وی هدف از لکه گیری و رفع نواقص موضعی و جلوگیری از گسترش خرابی روسازی و نیز تامین سطحی ایمن راه ها دانست و اظهار داشت: طول کل محور خواف ـ رشتخوار ـ تربت حیدریه 120 کیلومتر می باشد که حدود 51 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی خواف و 59 کیلومتر در حوزه ادارات راه و شهرسازی رشتخوار و تربت حیدریه قرار دارد.

به گفته وی، به دلیل وجود گمرک دوغارون تایباد، کارخانه سیمان زاوه، کارخانه سیمان مجد خواف و معادن سنگ آهن سنگان شهرستان خواف، محور فوق عملاً توسط وسایل نقلیه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع محور فوق را می توان یک محور ترانزیتی محسوب کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی خواف ادامه داد: این محور، محور مواصلاتی بخش مرکزی و بخش سلامی شهرستان به مرکز شهرستان بوده و روستاهای استفاده کننده از این محور بالغ بر 30 روستا می باشد.

وی گفت: به دلیل حجم بالای خرابی رویه راه و به منظور جلوگیری از گسترش خرابی ها، در سال جاری، درزگیری رویه محور مذکور در دستور کار اداره راه و شهرسازی خواف قرار گرفت. بدین منظور با یک اکیپ راهداری، محور مذکور با استفاده از قیر امولسیون و ماسه، این محور مورد بهسازی قرار گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی خواف با اشاره به اینکه، استفاده از امولسیون قیری موجب ایمنی بیشتر، صرفه جویی در هزینه، تنوع کاربرد، صرفه جویی در انرژی و ایجاد آلودگی کمتر می­ شود، گفت: انجام درزگیری سبب جلوگیری از گسترش خرابی رویه­ی آسفالتی راه و نیز بهبود وضعیت فعلی و جلوگیری از ایجاد حفره و چاله در راه می شود که این امر با کمترین هزینه ممکن انجام شده و سبب ایجاد رویه مناسب در حال حاضر می شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه قیر امولسیون تحرک مناسبی را دارد، ترک های لایه­ زیرین آسفالت نیز گرفته شده و در صورت انجام روکش مناسب پس از مدتی، روکش مناسبی را در راه خواهیم داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.