| کد خبر: 12273 |

کلنگ پروژه باند جدید محور ایلام مهران به زمین زده شد

تین نیوز| كلنگ عملیات اجرایی پروژه باند جدید محور ایلام ـ مهران ( واریانت كنجانچم كیلومتر 55 تا 60) در سالروز آزاد سازی شهر مهران طی مراسمی با حضور مروارید استاندار ایلام به زمین زده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام، در این مراسم كه استاندار ایلام، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان عمرانی، برنامه ریزی، سیاسی امنیتی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار مهران و جمع كثیری از مدیران و مسئولان استان حضور داشتند، همزمان با مراسم كلنگ زنی عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شد.

مروارید، استاندار ایلام با تبریك سالروز آزادسازی مهران به مردم شریف استان و خانواده معظم شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در خصوص این پروژه گفت: با توجه به تردد زیاد وسایل نقلیه در این مسیر به خاطر عظیمت زائران عتبات عالیات و ترانزیت كالا رفع این نقطه پر حادثه ضرورری بود كه با پیگیریهای مدیر كل راه و شهرسازی استان در سفر اخیر وزیر محترم راه وشهرسازی و مكاتبات مختلف با وزارت و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بالاخره زمینه اعتبار این طرح فراهم شد و امیدواریم با تلاش اداره كل راه وشهرسازی این طرح در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

علی محمدی، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریك آزاد سازی مهران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا آغاز به كار باند جدید محور ایلام مهران در منطقه كنجانچم در این روز عزیز را هدیه ای به مردم شریف مهران و زائران عتبات عالیات عنوان كرده و از پی گیری مدیر كل راه وشهرسازی استان در خصوص طرح های در دست انجام این مسیر تقدیر كرد. آقای علی محمدی افزود تلاش خواهیم كرد كه اعتبار این طرح ها به موقه تخصیص پیدا كند.

مدیر كل راه و شهرسازی استان در این مراسم با تبریك سالروز آزاد سازی شهر شهید پرور مهران و گرامیداشت مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: پروژه باند جدید محور ایلام – مهران (واریانت كنجانچم) به طول 5 كیلومتر در كیلومتر 55 تا 60 محور ایلام- مهران از جمله نقاط پر حادثه استان بوده كه در سفر اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی به استان مورد بازدید ایشان قرار گرفت و با پی گیری به عمل آمده امروز عملیات اجرایی آن آغازشد. عملیات اجرایی 5 كیلومتر بعدی از كیلومتر 60 تا 65 به زودی نیز آغازخواهد شد.

به گفته بهادری مبلغ قرارداد فاز اول این طرح 94 میلیارد ریال می باشد و برای اجرای آن یك میلیون متر مكعب عملیات خاكی ( خاكبرداری و خاكریزی) انجام خواهد گرفت و 32 هزار متر مكعب اساس و زیر اساس مورد لازم داشته و در نهایت 16 هزار تن آسفالت برای اتمام آن مورد استفاده قرار می گیرد.

بهادری رفع نقطه پر حادثه، روان سازی و ایمنی بیشتر با توجه به تردد زیاد مسافرین عتبات عالیات و ترانزیت كالا در مسیر مذكور را از مزایای این طرح بر شمرد.

وی افزود: در مسیر منتهی به مهران و مرز عراق طرح های مختلفی در دست انجام است از جمله چهار خطه كردن مسیر ایلام مهران كه از خروجی شهر ایلام آغاز شده و پیمانكار مشغول كار است، در چهار نقطه این مسیر عملیات روكش آسفالت فعال بوده ودر دو نقطه دیگر نیز به زودی روكش آسفالت انجام خواهد شد ، پروژه چهار خطه مهران به پایانه مرزی نیز فعال می باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.