| کد خبر: 1219 |

پرداخت عوارض به توسعه آزادراه‌ها کمک می‌کند / بازنگری در فرآیند جابه‌جایی مسافر

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای توسعه آزادراه‌های کشور باید با بخش خصوصی همکاری کنیم تا سرمایه گذاری‌ها و بازگشت سرمایه‌های بخش خصوصی افزایش یابد، گفت: برای افزایش ایمنی سفر، معاینه فنی وسیله نقلیه و كنترل رفتار رانندگان به طور مستمر مورد توجه قرار دارد و تمام فرایند‌های جابه‌جایی مسافر از ورود به پایانه تا پیاده شدن در مقصد بازنگری می‌شود.
 
عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم در برابر پرداخت عوارض بزرگراه‌ها انتخاب دیگری هم دارند، گفت: در کنار برزگراه‌ها راه‌های موازی وجود دارد و مردم اختیار دارند از این راه‌ها بدون پرداخت عوارض استفاده کنند.
 
وی افزود: البته برای توسعه آزادراه‌های کشور باید همکاری کنیم تا سرمایه گذاری‌ها و بازگشت سرمایه‌های بخش خصوصی افزایش یابد و پرداخت عوارض آزادراه‌ها به تحقق این اهداف کمک می‌کند.
 
وزیر راه و شهرسازی در خصوص سفرهای جاده ای در نوروز، اظهار داشت: با گزارش‌هایی كه در ماه‌های گذشته ارائه شده بود؛ ایستگاه‌های بازرسی فنی اتوبوس‌های برون شهری در پایانه‌ها به منظور كنترل قبل از حركت آغاز به كار كرد و دو موضوع ایمنی وسیله نقلیه در مرحله نخست و كنترل رفتار رانندگان در طول سفر می تواند ایمنی را ارتقا دهد.
 
آخوندی با بیان اینکه هرچند كه رانندگان قشر زحمت كشی هستند و معمولا به خاطر شغل خود از خانواده هایشان دور هستند، ولی باید با شیوه‌های مختلف رفتارهای خطرناك آنها كنترل شود، تصریح کرد: سلامت جسمی رانندگان، قدرت كنترل وسیله نقلیه و آموزش آنها ضرورت دارد و به نظر می‌رسد كسی كه می‌خواهد وسیله نقلیه را كنترل كند باید صلاحیت‌هایی بیشتر از داشتن گواهینامه‌داشته باشد و باید سیستم كنترل رفتارهای پرخطر رانندگان در طول 24 ساعت شبانه روز از طریق تماس مسافران با شماره‌های تعاونی‌های مسافربری كه در بلیت‌ها قید شده است وجود داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: با ابلاغ بخشنامه‌‌ای به استان‌ها در دو ماه گذشته، تمامی عملیات‌های ایمنی جاده‌ها به ویژه نصب علایم، خط كشی و اقدامات دیگر انجام شده است. همچنین هماهنگی بین حمل و نقل برون شهری در پایانه‌های مسافری با حمل ونقل درون شهری در پایانه‌های جنوب از طریق مترو و پایانه غرب از طریق پارک سوار به خوبی صورت گرفته است كه آسایش شهروندان را به دنبال دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: در پایانه مسافری غرب در سال حدود 30 میلیون و در پایانه جنوب سالانه 10 میلیون نفر جا‌به‌جا می‌شوند كه نیازمند ارتقاء سطح خدمات هستیم تا فضایی مطلوب تر ایجاد شود.
 
وی  با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمند كردن یارانه‌ها، گفت: اصلی ترین كار در حوزه حمل و نقل  كاهش سن ناوگان است كه در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.