| کد خبر: 108331 |

اعطای زمین رایگان به انبوه‌سازان به معنای دخالت در بازار مسکن است

تین نیوز| معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این که سازمان ملی زمین و مسکن مخالف اجرای مدل زمین صفر به معنای واگذاری رایگان زمین به انبوه‌سازان است از دنبال کردن و اجرای سیاست‌های کلان دولت و وزارت راه و شهرسازی با عدم دخالت در بازار مسکن خبر داد.


حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره واگذاری زمین به انبوه‌سازان گفت: اکثر واگذاری‌های اراضی این سازمان در قالب اجرای مسکن‌مهر بوده است.
وی درباره اجرای طرح مدل زمین صفر و واگذاری اراضی به انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده، گفت: با اجرای مدل زمین سفر به معنای اعطای زمین رایگان به انبوه‌سازان مخالف هستم و معتقدم این طرح به معنای دخالت در بازار مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که  تجربه مسکن مهر نشان می‌دهد که ورود دولت اقدام صحیحی نیست، تاکید کرد: دخالت در بازار جزو سیاست‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی و دولت نیست و معتقدم نباید در ساخت انبوه مسکن وارد شویم.

عظیمیان با اشاره به سیاست‌های  این سازمان برای اعطای زمین گفت: واگذاری اراضی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن تنها در نقاطی انجام می‌شود که یک بارگذاری ویژه‌ای به واسطه ایجاد شهرک‌های صنعتی به وجود آید به این معنا که وقتی شهرک صنعتی در یک منطقه ایجاد می شود، سازمان ملی زمین برای تامین مسکن کارکنان آن شهرک، جهت ساخت واحدهای مسکونی نزدیک به محل کار، زمین واگذار می‌کند.
     
 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  ادامه داد: برای مثال در سیرجان به دلیل ساخت چند شهرک صنعتی قیمت زمین برای ساخت واحدهای مسکونی کارکنان این پروژه‌ها افزایش یافته بود که در این مورد دولت ورود کرد و اراضی در اختیار کارکنان این شهرک‌ها قرار داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که سیاست واگذاری زمین در تهران را دنبال نمی‌کنیم، به ایلنا گفت: در کلان‌شهرهایی مانند تهران در تلاش هستم که اراضی را در اختیار فضاهای عمومی قرار دهیم. 
وی افزود: طبق آماری که اعلام شده چیزی حدود 200 هزار متر مربع خانه خالی در تهران وجود دارد. بنا بر این به نظر می‌رسد که ظرفیتی وجود ندارد و تهران اشباع شده ، ضمن این که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی نرخ مهاجرت به کلان شهرها منفی شده است و چنین درخواست و نیازی را برای واگذاری اراضی دولتی نمی‌بینیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.