| کد خبر: 93419 |

◄به خانه ات برو و کارتون باب اسفنجی ببین

وبلاگ تین‌نیوز، محسن جلال پور | اين روزها صحبت ازحقوق هاي نامتعارف، کم نیست.چند روز پیش من هم اظهارنظری کردم با این مضمون که ظلم حقوقی برخی مدیران دولتی دربرابر سوء مدیریت آنها نا چیز است.

براي من تعجب آور است كه چرا هیچ کس کمپین مبارزه علیه سوء مدیریت راه نمی اندازد و هیچ کس درباره خسارت بسیار بزرگ تر این مدیران به اقتصاد کشور اظهار نظر نمی کند.
 فرض کنیم همین امروز با یک طرح یا یک لایحه، حقوق مدیران نالایق به حداقل ممکن تقلیل پیدا کند آن وقت این پرسش مطرح است که چه کسی پاسخگوی سوء مدیریت و بهره وری بسیار پایین این جماعت خواهد بود؟

راستش را بخواهید همین امروز،ماجرایی بر من و عده ای از هموطنانم گذشت که بی اندازه ناراحتم کرد.شاید بشود آن را در همین چارچوب تحلیل کرد.

ساعت شش و نیم صبح برای عزیمت به کرمان به فرودگاه رفتم. قرار بود هواپیما ساعت8:10 دقیقه پرواز کند.برنامه بسیار فشرده ای برای این سفر تدارک دیده بودم و تصورم این بود که مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
ساعت 7:50 دقیقه سوار هواپیما شدیم و خوشحال بودم که پرواز، بدون تأخیر خواهد بود. اما در کمال ناباوری،این پرواز 55 دقیقه تأخیر داشت.بیشتر مسافران روزه دار بودند و مدام این سؤال را مطرح می کردند که خب اگر قرار بود پرواز تأخیر داشته باشد،چرا سوار هواپیما شدیم؟
 ما پی گیر دلایل تأخیر بودیم تا این که خلبان دلیل پرواز را این گونه توضیح داد:

امروز طبق مقررات، پرسنل هواپیما، چهل دقيقه قبل از پرواز در محل کار حاضر بوديم. در ابتداي ورود به هواپيما با برج مراقبت براي هماهنگی پرواز تماس گرفتم و اشاره كردم که پشت هواپیمای ما هواپيمای دیگری قرار دارد و پرسیدم آیا براي حركت مشكلي نداريم؟ پاسخ دادند شما می توانید از سمت جلو به طرف باند حركت کنید و مشکلی نخواهد بود. همزمان بابسته شدن در هواپيما، شيفت پرسنل برج مراقبت تغييركرد و مسئول جديد تأکید داشت که باید ازمسير عقب به سمت باند حركت كنيد و چون پشت هواپيماي شما هواپيماي ديگري قرار دارد، بايد منتظر بمانید تا هواپیما جابه جا شود. خلبان گفت هرچه اصراركردم که امکان حرکت از مسیر مقابل وجود دارد و شیفت قبلی برج مراقبت هم آن را تأیید کرده، مورد قبول ایشان واقع نشد. به این ترتیب،جابه جایی هواپیمای پشت ما  40 دقیقه طول کشید و پس از آن،15 دقیقه هم در نوبت پرواز قرار گرفتیم.

توضیحات خلبان برای من قانع کننده بود چون ما شاهد بودیم که همه چیز مهیای پرواز است اما نفهمیدم دلیل موافقت اولیه برج مراقبت با حرکت به جلو و پس از آن،دلیل مخالفت شیفت بعدی با این حرکت چه بود.
اما پرسش اصلی این است که چرا باید وقت 280 مسافر به خاطر سلیقه مسئولان برج مراقبت به همین راحتی تلف شود؟
اگر رویه و مقرارت است،چرا شیفت قبلی،حرکت به جلو را بدون مشکل می دانست و دومی آن را برنتابید؟ اگر سلیقه است،چه کسی به برج مراقبت این اجازه را داده است که سلیقه خود را به 280 مسافر تحمیل کند؟

نمی دانم در برج مراقبت چه گذشته و دلیل موافقت اولیه و مخالفت ثانویه چه بوده اما هرچه هست،این جا یک نفر کارش را درست انجام نداده.می دانم اگر آن یک نفر در هرفرودگاهی غیر از فرودگاه مهرآباد،چنین خطایی می کرد،پرونده اش را می گذاشتند زیر بغلش و می گفتند به خانه ات برو و کارتون باب اسفنجی ببین.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.