| کد خبر: 156589 |

ما خادم مردم هستیم

باید این دیدگاه که ما خادم مردم هستیم در شهرداری نهادینه شود که خوشبختانه این نگاه در اکثریت کارکنان این مجموعه وجود دارد. ذات وجودی سازمان شهرداری خدمت رسانی است و علیرغم اینکه زمان زیادی از تاسیس شهرداری ها می گذرد، اما قوانین همچنان به روز و قابل بهره برداری هستند.

تین نیوز

 وبلاگ منصور کتانباف-باید این دیدگاه که ما خادم مردم هستیم در شهرداری نهادینه شود که خوشبختانه این نگاه در اکثریت کارکنان این مجموعه وجود دارد. ذات وجودی سازمان شهرداری خدمت رسانی است و علیرغم اینکه زمان زیادی از تاسیس شهرداری ها می گذرد، اما قوانین همچنان به روز و قابل بهره برداری هستند.

در اجرای این طرح، خدمات مناسبی ارائه شد، اما تا نقطه ی مطلوب همچنان فاصله داریم. موضوع آموزش جهت ارائه ی کار با کیفیت، الزامی است. همه ی ما با هر سابقه و دانشی که داریم نیازمند بازآموزی و بروزشدن هستیم. باید عملکرد این طرح در این دو هفته مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از تجربیات و نهادینه شدن آموزش ها، در هفته های آتی بهتر از قبل اقدام کنیم.

به دلیل وسعت زیاد و حجم بالای خدمات و امکانات محدود شهرداری، اجرای همه جانبه این طرح از عهده ی این سازمان بر نمی آید. پس باید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و سمن ها بهره برد. ضمن آنکه باید از امکانات و ماشین آلات ارگان های دیگر نیز استفاده کرد تا بتوانیم با یک کار تیمی منسجم و عملیاتی در حوزه ی خدمات شهری به استانداردهای یک کلانشهر دست یابیم.

کلیه ی مناطق صرفاٌ موظف به تهیه ی آسفالت باکیفیت هستند. در خصوص لکه گیری آسفالت نیز باید کلیه ی عوامل اجرایی و نظارتی تحت آموزش های لازم قرار بگیرند. همچنین با توجه به نزدیکی ایام نوروز، سازمان زیباسازی باید با رویکردی نوین اقدامات خود را در راستای زیباسازی شهر شامل نقاشی دیواری، کارهای حجمی، المانها، نورپردازی ها، مبلمان پارکها، وسایل بازی کودکان، رفع زواید بصری، رسیدگی به پرچم ها و غیره را آغاز کند و در این مسیر از ظرفیت هنرمندان و دانشکده ی هنر نیز استفاده شود.

سازمان پسماند باید وظایف ذاتی خود، شامل نظارت دقیق بر فرآیند جمع آوری زباله ها، تفکیک آنها، مخازن زباله سوز و غیره را انجام دهد و سازمان موتوری نیز باید وضعیت ماشینهای حمل نخاله و مکان های دپوی نخاله را ساماندهی کند، همچنین ضروری است کلیه ی خودروهای حمل زباله به GPS مجهز باشند.

سازمان پارکها برای کنوکارپوس و سایر گیاهان باید فرم و ابعاد مشخصی را تعریف و به مناطق ابلاغ کند و مناطق نیز طبق این فرم و اندازه ، هرس را در طول سال انجام دهند. ضمن آنکه این سازمان باید نظارت دقیقی بر خریدهای گیاه و کود مناطق از لحاظ کیفیت، کمیت و قیمت داشته باشد.

از مدیران مناطق می خواهم بازسازی و بهسازی همه ی سرویس های بهداشتی حداکثر تا نیمه ی دی ماه در دستور کار قرار دهند و ممیزی بیلبوردها و زمین های چمن مصنوعی در سطح شهر نیز انجام و همه آنها  پلاک بندی و شناسنامه دار شوند و نتیجه ی کلیه ی اقدامات باید مرتباً به بنده گزارش شود.

 

برگرفته از خبر پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز

 

منصور کتانباف

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.