| کد خبر: 156541 |

◄ مثل «ریز علی» فداکارند‌

«ریز علی خواجوی» دهقان فداکار که در دوران تمام کودکی، نوجوانی و جوانی برای ما نشان شور ایثار و از خود گذشتن برای نجات جامعه بود در میان فقر و انزوا چشم بر زندگی بست و از میان ما رفت.

تین نیوز

وبلاگ محمدآقازاده- «ریز علی خواجوی» دهقان فداکار که در دوران  تمام کودکی، نوجوانی و جوانی برای ما نشان شور ایثار و از خود گذشتن برای نجات جامعه بود در میان فقر و انزوا چشم بر زندگی بست و از میان ما رفت. هر چند مدتها بود به صورت نمادین دیگر کارکردی در جامعه نداشت، جامعه‌ای که تسلیم بدون قید و شرط منطق سود خواهی نظم  سرمایه‌داری شده  دیگر به نشانه ‌فداکاری نیازی ندارد، ریزعلی‌ها کم نیستند و هنوز کسانی بسیاری وجود دارند که اهل فداکاری و گذشتن از منافع فردی به نفع مصالح جمعی‌اند ولی این افراد به سرعت طرد و منزوی می شوند.

امروز نام بیست بدهکار بزرگ بانگ سرمایه اعلام شد، کسانی که با قلدری و زد و بند بدون سپردن وثیقه های مناسب وامهای هزار میلیاردی می گیرند و به راحتی آب خوردن پس نمی‌دهند، آنها با پولهای غارت شده نمایش خیرخواهی را به صحنه می برند و ادای رابین هودهای خیالی را در می آورند تا مردم را بفریبند و بازار پولشویی شان را رونق ببخشند، چهره های مشهور را حلقه به حلقه دور خود جمع می‌کنند تا بر چشم حقیقت خاک بپاشند ، مرگ ریز علی نمادی از ریز شدن همه فداکارهایی در پای بت خودخواهی، غارت و فساد ساختاری است.

 همه پدران و مادرانی که با حداقل حقوق بار زنگی را بر دوش می‌کشند مثل ریز علی فداکارند‌، همه جوانانی که بدون رانت مدارک عالی دانشگاه را می گیرند ولی تن به مسافر کشی، رفتگری و.. می دهند فداکارند  ولی آنها که این فداکاری را ضروری کرده‌اند تبه کار همه روزنامه‌نگاران که همه سختی‌ها را تاب می‌آورند و با حقوق یک میلیون تا یک میلیون پانصد دست به فداکاری می‌زنند، اما پس زده می شوند. جامعه‌ای که فداکاران را به نفع ژن‌های برتر و رانت خواران حذف می‌کند جامعه بی آینده و نفرین شده یی است . روح دهقان فداکار شاد که همچنان چون ستاره صبحگاهی در شب تاریک خبر از سپیده می‌دهد.

محمد آقازاده

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.