| کد خبر: 155757 |

چرا کودکان باید در کوچه ها و خیابان بازی کنند؟

بازی کودکان در خارج از خانه

اضافه وزن کودکان، انزوای شهری، همسایه هایی که هرگز با هم حرف نمی زنند، اینها همه مشکلاتی هستند که در پروژه ای اجتماعی در انگلیس با موضوع "بازی کودکان در خیابان" به آنها رسیدگی شد.

تین نیوز

وبلاگ حسین ایمانی جاجرمی-اضافه وزن کودکان، انزوای شهری، همسایه هایی که هرگز با هم حرف نمی زنند، اینها همه مشکلاتی هستند که در پروژه ای اجتماعی در انگلیس با موضوع "بازی کودکان در خیابان" به آنها رسیدگی شد.

در این برنامه گروهی از والدین که نزدیک به خیابان زندگی می کردند انتخاب شدند تا فرزندانشان امکان بیرون آمدن از خانه و بازی کردن به مدت 1 تا 2 ساعت را داشته باشند. والدین این کودکان اذعان داشتند این عمل باعث شده که هم خود و هم فرزندانشان ارتباط بیشتری با هم بر قرار کنند.

اثرات مثبت بازی کودکان در خیابان

بازی کودکان در بیرون از خانه

رضایت شهروندان

 

یکی از والدین که در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده بود بیان کرد چیزهایی اطراف ما وجود دارند که ما هرگز به آنها توجه نمی کنیم ولی بسیار هیجان انگیز است.. مانند مادران ترکیه ای که فرانسوی می رقصند اما در حالت عادی این اتفاقات قابل رویت نیستند. رویت فرهنگ های مختلف در کار ها و رفتار های مردم بسیار جالب است.

مادری که در این طرح،به ساماندهی خیابان ها در محله های گوناگون لندن کمک می کند می گوید من روزانه مردم زیادی را در خیابان میبینم مخصوصا آنهایی که کودکشان هنوز مدرسه نمی روند. می دانم که در این طرح افراد بیشتری در اطراف محله خود قدم می زنند و این حضور در خیابان ها باعث می شود تا رفتار اجتماعی آن ها تقویت شود.

در ادامه وی می گوید : من در شهری کوچک و با قوانین روستایی بزرگ شدم و می بایست مقدار زیادی می دویدم تا به شهر برسم. کودکان امروزی چنین کار هایی را انجام نمی دهند.اطراف همه  زمین ها حصار کشیده شده است و دیگر نمی توان آزادانه میان خانه ها حرکت کرد. به همین دلیل است که من ایده بازی کودکان در بیرون از خانه را بسیار می پسندم.

بهبود رفتار اجتماعی با بازی کردن کودکان در خیابان

بازی کودکان در بیرون از خانه

چنانچه به دچرخه سواری علاقمندید و می خواهید درباره شهری مناسب برای دوچرخه سواری بدانید می توانید مطلب سایت جارجو با عنوان " شهری برای دوچرخه سواری " را مشاهده فرمایید.

اثرات زیان بار بر اثر فعالیت کم

بیشتر از 500 خیابان به منظور بازی کودکان در انگلیس در طول چند سال گذشته با پشتیبانی مقامات محلی بسته شده اند و اخیرا این تصمیم در کانادا و استرالیا نیز در حال اجرا است. نتیجه این تصمیم جدای از نزدیک کردن و جمع کردن افرادی که در کنار هم زندگی می کنند، باعث جلوگیری از اضافه وزن کودکان خواهد شد.آمار نشان می دهد از هر 5 کودک 4 نفر حداقل فعالیت بدنی را ندارند و مجموع هزینه درمان چاقی آن ها در سال 2050 به 64 میلیارد دلار می رسد. با تمام این اوصاف مناسب سازی خیابان ها هفتگی، ماهانه یا چند ماهه است.حتی اگر این وضعیت ماندگار نباشد مهم است که کودکان بیشتر از خانه بیرون بیایند.

کنترل والدین به خیابان ها هنگام بازی کردن فرزندانشان

بسته شدن راه ها توسط والدین به منظور راحتی کودکان

کودکان خود را تشویق کنید تا آیپد خود را کنار بگذارند و بیرون از خانه بازی کنند.

" تیم گیل " می گوید : اگر یک جلسه هم فعالیت انجام شود باز راضی کننده است. وی به عنوان مدافع حقوق کودکان گزارش این پژوهش را نوشته است و بیان می کند که اگر فعالیت بدنی یکبار در هفته رخ دهد 10 % بیشتر به سلامت کودک کمک خواهد کرد.

وی ادامه میدهد :  ما همچنین با شواهد غیرمنتظره ای مواجه شدیم که ، نشان می دهد حتی در زمانهایی که خیابان ها بسته نیست والدین بیشتری مایل هستند فرزندانشان خارج از خانه بازی کنند یا به سفرهای کوچکی بروند. این پیشرفت های کوچک در صورت ماندگاری می توانند در درازمدت بسیار سودمند باشند.

بازی کردن کودکان با تبلت

استفاده کودکان از تبلت و کم شدن فعالیت بدنی

حتی اگر این طرح اندکی کمک کند تا کودکان از تبلت هایشان چشم بردارند و به بیرون از خانه قدم بگذارند، تأثیر خود را گذاشته است. این کار به بهبود روابط اجتماعی کودکان وآشنایی آنها با دیگر بچه ها می انجامد.

بازی کودکان در خیابان به عنوان تنها عامل لاغری آن ها به حساب نمی آید و رژیم غذایی مناسب لازم است.اگرچه تحقیقات نشان دهنده افزایش مفید فعالیت های بدنی در این طرح است، اما پژوهش مستقیمی برای مقایسه نقش آن با سایر عوامل مؤثر برسلامت کلی صورت نگرفته است. گرچه این تأثیرات دقیقا مشخص نشده اما هزینه ای نیز نداشته است.

مشارکت گروه های اجتماعی

مناسب سازی خیابان ها جهت بازی کودکان که توسط یک گروه از والدین شهر برسیتول برای اولین بار انجام شده است همچنان توسط گروه هایی از والدین با کمک شوراهای محلی مدیریت می شود. والدین با تجهیزاتی مانند جلیقه و نشانه های خیابانی فضاهای مناسبی را برای بازی کودکانشان فراهم می کنند.

شوراها تجهیزات لازم را در اختیار این والدین قرار می دهند و تمام تلاش خود را می کنند تا فرآیند های اداری و گرفتن مجوزها به سهولت انجام گیرد تا داوطلبان به راحتی در این طرح مشارکت کنند.

این پروژه موفق شده تا به مناطق محروم هم برسد و تلاش دارد تا همه گروه های اجتماعی مانند ضعیف و نسبتا ضعیف را در بر گیرد.گزارش ها نشان می دهد که اگر این مناسب سازی فضاها توسط گروه های خاصی مانند سفید پوست های طبقه متوسط صورت گیرد تنها مشارکت مردم همان قشر را در پی دارد. بنابراین مشارکت گروه های اجتماعی متنوع در این طرح ضروری است.

این پروژه برای مجتمع های بزرگ مسکونی جوابگو نمی باشد. به این دلیل که جاده مشخصی برای خانواده ها وجود ندارد که نزدیک خانه شان باشد و عدم وجود شبکه های اجتماعی مناسب دلیل ناموفق بودن این پروژه می شود.

با تمام محدودیت ها کودکان این طرح را دوست دارند. آنها اسباب بازی ها و وسایل خود را به خیابان می آورند. کودکان دیگری را می بینند که هرگز آنها را ملاقات نکرده اند وبه سرعت دوستان جدیدی برای خود پیدا می کنند.

 

 

 

منبع: جارجو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.