| کد خبر: 150714 |

◄ تهیدستان؛ بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی

حسین ایمانی جاجرمی در تازه‌ترین یادداشت خود به مرگ و ناتوانی ناشی از آسیب‎های ترافیکی که از عوامل اصلی سال‎های ازدست‎رفتۀ عمر در سرتاسر جهان محسوب می‎شوند پرداخته است.

تین نیوز

وبلاگ حسین ایمانی جاجرمی-مرگ و ناتوانی ناشی از آسیب‎های ترافیکی که از عوامل اصلی سال‎های ازدست‎رفتۀ عمر در سرتاسر جهان محسوب می‎شوندـ‎ به طور برابر بین افراد مختلف توزیع نشده‎است. حدود 90 درصد از کل بار ناشی از مرگ به اضافۀ ناتوانی ناشی از تصادفات ترافیکی،‌ در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می‎دهد.

فاصلۀ بین کشورهای فقیر و غنی از این لحاظ روزبه‎روز در حال افزایش است. در داخل کشورها هم افراد از این نظر در خطر یکسانی قرار ندارند. مطالعات مختلف نشان می‎دهد که عابرین پیاده و بعد از آنها موتورسواران بیشترین آسیب‎دیدگان تصادفات ترافیکی را در کشور ما تشکیل می‎دهند.

از نظر سنی، جنس و شغل هم افراد جامعه در خطر مساوی تصادفات قرار ندارند. در طرح ملّی تروما، میانۀ سنی بیماران بستری که در تصادفات آسیب‎ دیده ‎بودند 26 سال بود و 62.4% افراد بین 15 تا 44 ساله بودند.

از سوی دیگر، 77.5% از آسیب دیدگان در آسیب‎های ترافیکی و 83.5% از موارد فوت‎شده مذکر بودند که عمدتاً نان‎آور خانواده محسوب می‎شوند. از نظر شغل، 21.4% از آسیب‎دیدگان تصادفات ترافیکی، کارگران بودند که از اقشار کم‎درآمد جامعه محسوب می‎شوند.                                                                                                                                                                                  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.