| کد خبر: 147484 |

◄ رشد ٧ درصدی اقتصاد بدون نفت

حمید حسینی در تازه ترین روزنوشت خود می‌نویسد:این روزها فضای سیاسی و اقتصادی کشور ظاهرا در آرامش به‌سر می‌برد ولی در زیر پوست شهر غوغایی برپاست، موج مطالبات مردم از دولت وشورای شهردر حال غلیان است .

تین نیوز

وبلاگ سید حمید حسینی-انتصابات در شهرداری تهران با انتقادات اصلاح طلبان و در شرکت نفت با عکس العمل جریان قدرتمند مجلس روبرو شده. وزرا در برابر این موج در انتصاب معاونین با چالش مواجه شده وترجیح میدهند که با تیم فعلی ادامه دهند تا شرایط مساعد شود.

قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته وطوفانهای ویرانگر امریکا قیمت نفت را بیش از ٥٠ دلار رسانده، هیجانات ورزشی با پیروزی پرسپولیس در جام باشگاهها مقابل یک تیم سعودی ووالیبال بر ایتالیا وامریکا به اوج رسیده است.

لفاظی های امریکا بر علیه برجام همه را نگران تمدید نشدن لغو تحریم ها کرده. نیکی هلی نماینده امریکا در سازمان ملل که از افراد با تجربه وموثر تیم ترامپ درامور دیبلماسی می باشد، اخیرا به شدت برجام را نقد کرده وبه دروغ مدعی شده که ایران بارها برجام را نقض کرده وتاکنون اجازه بازدید از مراکز نظامی را نداده است.

مشکل ترامپ وغربی ها در این است که محدودیت های هسته ای ایران موقتی است وبازرسی ها دائمی نیست وبرجام توان موشکی ایران را محدود نکرده است ولذا تلاش میکنند که برجام را از بین ببرند.

تصمیم دولت برای توقف فروش ارز مبادله ای به مسافران خارج از کشور راباید گام اول دولت برای یکسان سازی نرخ ارز دانست ودر مصاحبه ای که در این رابطه داشتم عملیاتی شدن این برنامه را ناشی از اجبار دولت ( به علت کسری بودجه) دانستم نه سیاست گزاری عاقلانه دولت.

مشکلات تجار در گمرگ چزاپه وتوریست ها در مرز شلمچه

یکشنبه جلسه ای مفصل با سرکار خانم عموری ریاست اتاق اهواز داشتم و ایشان گزارشی از مشکلات تجار در گمرگ چزاپه وتوریست ها در مرز شلمچه ارایه نمود وخواستار پیگیری اتاق مشترک جهت حل وفصل مسائل فوق شد، متاسفانه در "جزاپه" مرزبانی در امور گمرگی دخالت می نماید وبا خروجی از گمرگ را در نقطه صفر مرزی به عنوان قاچاق متوقف کرده انهم کالایی مثل کاشی که نیاز ضروری کشور به صادرات ان وجود دارد و بکار بردن عنوان قاچاق برای کالای صادراتی غیر یارانه ای بی معنا ودخالت در امور گمرگی میباشد وباید در این راستا با وزارت کشور جلسه داشته باشیم ودخالت مرزبانی در امور گمرگی را متوقف کنیم.

متاسفانه برخورد نیروهای انتظامی در پایانه های مسافری خوزستان وایلام مناسب نمی باشد واز نیروهایی استفاده میشود که نظر مساعدی به توریست ها وزوار عراقی ندارند.

با اتاق اهواز برای پیگیری چند پروژه کاری از جمله راه اندازی دفتر ونمایندگی در ترمینال های مسافری عراق وخوزستان، ارسال اطلاعات روزانه تردد کامیونها از مرزها، کار مشترک در بصره، دعوت از مقامات بصره حهت حضور در همایش بزرگ تجاری ومشارکت این اتاق در میزبانی از مهمانان بصره ومیسان از اهم انها بود.

خاطراتی از مرحوم حجت الاسلام حاج احمد مرعشی

دوشنبه صبح در مراسم تشییع ججت الاسلام حاج احمد اقای مرعشی از روحانیون مردمی، با اخلاق واصیل رفسنجان در تهران شرکت کردم وبه حسین اقای مرعشی دوست ، فامیل وهمکلاسی دوران ابتدایی ام وفرزندان ایشان تسلیت کفتم.

نقل دو خاطره از ایشان خالی از لطف نیست، در اواخر سال ٥٦ که شهرستانها خصوصا رفسنجان در گیر راهپیمایی وتظاهرات بر علیه حکومت بود شایعه شده بود که قرار است اشیخ محمد هاشمیان با اعوان و انصارش مسلحانه از نوق به رفسنجان بیان و لذا به علمای شهر هشدار داده بودند که این اتفاق با عکس العمل شدید حکومت روبرو خواهد شد واحتیاط کنید، علما با هم شور کرده بودند ونهایتا من که جوانی ١٩ ساله بودم را ایشان مامور کردند که این پیام را به اشیخ برسانم، من تا ان زمان نوق نرفته بودم ومرحوم اشیخ را اگر چه می شناختم ولی از نزدیک ندیده بودم و نمیدانستم که سرنوشتم یک روزی وصلت با این خانواده خواهد شد.

من به دیدار اشیخ رفتم و تحت تاثیر صلابت، شجاعت و مردمداری اشیخ قرار گرفتم، شوخ طبعی ایشان نیز حکایت خود را داشت.

نکته دوم نامزد شدن من برای محلس از رفسنجان در ٢ دوره بود که از فیلتر شورای نگهبان عبور نکردم ولی ایشان در هر دو نوبت از ان استقبال کرد و من را تشویق به امدن. از خصوصیات بارز ایشان بیان علاقه و احساساتش به اطرافیان بود و همیشه از والدینم به نیکی یاد می‌کرد و توصیه به قدردانی و احترام. راجع به ابوی میگفت وقتی همه در حال ایجاد باغات پسته نیم هکتاری بودند بابای شما باغ ٥ هکتاری وده هکتاری احداث میکرد ودر بسیاری از امور تجاری واقتصادی در منطقه پیشرو وعلمدار بود. خدایش بیامرزدشان ودر جوار رحمت حق ارامش داشته باشند.

جمعه عصر از منطقه تجاری در شمال دریاچه چیتگر بازدید کردم ، با وجود اینکه هنوز رسما افتتاح نشده روزانه دهها هزار نفر از ان بازدید میکنند ورستوانها وفروشگاههای بسیار شیک ومدرنی راه اندازی شده که در مجموع فضای خوبی را برای تهرانی ها خلق نموده ومیتواند یک روز تعطیل خانواده های تهرانی را پر کند.

امضا تفاهم‌نامه با اتاق تهران

عصر دوشنبه در اتاق مشترک مقدمات نشست ماهانه تحولات عراق با حضور سفیر عراق در ایران و امضا تفاهم نامه با اناق تهران را فراهم کردم ودوشنبه صبح در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران شرکت کردم وچند نکته در باره اوضاع تجارت با عراق و اهمیت این بازار بیان کردم و گفتم:عراق یعنی: اقتصاد، اشتغال، مزیت نسبی و رقابتی ایران، ٣٠٠ میلیارد دلار بودجه بازسازی و عراق یعنی سی سال قبل ایران و مدعی شدم:

١- ویترین ما در عراق خوب نیست

٢- مقامات عالیرتبه اهمیت اقتصادی بازار عراق را درک نکرده اند ودر اولویت کارهایشان نیست

٣- اوضاع ما در عراق وخیم نیست ولی باید بتوانیم مطالباتمان را( کمک های سیاسی ، امنیتی ونظامی) را نقد کنیم ومتاسفانه بلد نیستیم.

با اتاق تهران تفاهم نامه نوشتیم که دفتر تجاری ایران را در بغداد راه اندازی کنیم ، جا دارد که از هیات رییسه اتاق تهران تشکر وقدردانی نمایم.

ناهار را با مهمان عراقی که علاقمند به مشارکت در مرکز تجاری ایران در بصره می باشد خوردم وتوافق کلی برای همکاری بعمل امد.

عصر سه شنبه ابتدا از ساعت ١٤ در نشست اعضا انجمن صادرکنندگان صنعتی ومعدنی برای تاسیس شرکت جهت حضور در بازار عراق شرکت کردم وسپس میزبان سفیر عراق در تهران بودیم وهدفم این بود که ایشان به اعضا اطمینان دهد که دولت عراق علاقمند به گسترش روابط با ایران می باشد وهیچ تبعیضی بر علیه ایران وجود ندارد.

جلسه ای طولانی وچالشی بود وایشان با دیدگاه ونقطه نظرات اعضا اشنا شد وبعضی از مشکلات اعضا را قول داد که پیگیری نماید.

چهارشنبه به دیدار ایشان رفتم واز حضور ایشان در نشست اتاق تشکر کردم ودر رابطه با مرکز تجاری بصره، همایش بزرگ تجاری ایران وعراق ومشکلات صادرات گاز ایران به عراق گفتگو وتبادل نظر کردم.

در این رابطه با شرکت گاز ووزارت نفت نیز مذاکره ومکانبه کردم وراه حل اتاق مشترک را برای مشکل دریافت وجه ارایه دادم.

ضمنا با مشاورین حقوقی در مورد شیوه مشارکت با طرف عراقی در مرکز تجاری بصره رایزنی کردم ودر جلسه مقدماتی کمیسیون پالایش وپتروشیمی سنا شرکت کردم وبا توجه به شروع تغییرات در نفت وجوانگرایی با صدور بیانیه از انتصاب مدیر عامل جدید حفاری حمایت وبر ضرورت خصوصی سازی در نفت و حفاری تاکید کردیم.

پنجشنبه عصر به همراه جوانان عضو ستاد نفت وانرژی دکتر روحانی در همایش جوانان عضو ستاد روحانی شرکت کردم ودوباره حال وهوای انتخابات ومطالبات مردم برایم زنده شد.

 

سیدحمید حسینی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.