| کد خبر: 146948 |

راه خروج از بن‌بست پروژه‌های نیمه‌تمام/ بدهی‌، پیمانکاران را ناتوان کرد

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران در تازه ترین نظر خود گفته تا زمانی که بخش‌خصوصی همچنان مطالبات خود را از دولت دریافت نکرده، واگذاری پروژه های جدید به بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

تین نیوز

وبلاگ سیده فاطمه مقیمی-سالهاست که موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام  به بخش خصوصی مطرح است اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده.اگر قرار بود این کار به قاعده انجام شود، برای اینکه دولت بتواند اشتغال ایجاد کند،از محل بودجه عمرانی می شد منابعی را در نظر گرفت که هم رونق اقتصادی  ایجاد شود وهم اشتغال تازه بوجود بیاید.»

 در حال حاضر دلیل باقی ماندن بسیاری از پروژه های نیمه تمام، عدم پرداخت بدهی ها و عدم وجود نقدینگی است. تقدم و تاخر یا به عبارتی اولویت بندی در برخی از کارهامی تواند مثمر ثمر باشد و در این موضوع می تواند رونق اقتصادی ایجاد کند.

بسیاری از آنها نه تنها کارشناسی نبوده،بلکه از نظر اجرایی شدن و ساختار فنی نیز زیر ذره بین بوده و قابلیت اجرا نداشته اند.»

 هنگامی که مطالبات بخش خصوصی از سوی دولت پرداخت نشود، بزرگ شدن دولت را به همراه خواهد آورد. به عبارتی هنگامی که بخش خصوصی درآمد کمی دارد هنوز هم مجبور است مالیات قبلی خود را به علت مشکلات مالی با تاخیر پرداخت کند.

 از سوی دیگر به تعویق افتادن پرداخت مالیات نیز با جریمه هایی همراه است. این در حالی است که دولت نسبت به تاخیر در پرداخت های خود تعدیلی ندارد. اما بخش خصوصی باید برای هرگونه تاخیر و تعویق در پرداخت مواردی همچون مالیات، بیمه و... جریمه بپردازد.

 

 

منبع: سایت خبری خبرآنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.