| کد خبر: 142446 |

اعتماد بخش‌خصوصی به شریعتمداری‌ وکرباسیان

سید حمید حسینی-شریعتمداری، مدیری پیگیر و اجرایی بوده و مسعود کرباسیان نیز با بخش خصوصی و مدیریت نهادهای مختلف اقتصاد کشور، آشنایی جدی دارد.

تین نیوز
سید حمید حسینی-شریعتمداری، مدیری پیگیر و اجرایی بوده و مسعود کرباسیان نیز با بخش خصوصی و مدیریت نهادهای مختلف اقتصاد کشور، آشنایی جدی دارد.

اینکه این دو وزیر چقدر خواهند توانست در حوزه اقتصادی کشور، موثر باشند به شرایط اقتصادی کشور باز می گردد زیرا فعالیت آنها، تابعی از اتمسفر اقتصاد کشور است.

کارشکنی هایی در مدیریت های اقتصادی دولت می شود که اگر این کارشکنی ها کاهش یابد، قاعدتاً فضای برای اثرگذاری دو فرد معرفی شده بازتر خواهد شد.

اگر روابط با همسایگان و تعامل با سایر کشورهای دنیا بهبود یابد کارایی وزارتخانه های اقتصاد و صنعت در دولت آتی بیش از این خواهد شد.

 او به شدت به کوچک سازی دولت باور دارد و از همین رو بود که در دوران وزارت خود، سازمان غله و سازمان قند را منحل کرده و به بخش خصوصی، میدان بیشتری داد.

در زمان او بود که صندوق ضمانت صادرات، تاسیس و بانک توسعه صادرات، تقویت شد.

ایشان در جایی با در تمجید سختکوشی های آقای شریعتمداری در دولت هفتم و هشتم گفته اند «آقای شریعتمداری به شدت آدم پیگیری هستند و تا کارشان جلو نرود، ما را رها نمی کنند.»

این وزارتخانه، بیشتر یک مدیر اجرایی می خواهد تا یک سیاستگذار و وزیر اقتصاد باید توانایی مدیریت سازمان های سرمایه گذاری خارجی، گمرک، مالیاتی و ... را داشته باشد که از این لحاظ، دکتر کرباسیان فرد مناسبی است.

 آقای کرباسیان سال ها عضو هیئت رئیسه و مدتی، مشاور امور بین الملل اتاق بازرگانی بودند و از این لحاظ شناخت کافی از بخش خصوصی را دارند.

 آقای شریعتمداری که قطعاً رأی بالایی در مجلس خواهند داشت و در مورد آقای کرباسیان نیز، بیشتر نقدها از سوی اقتصاددانان در بیرون مجلس به اقتصاددان نبودن ایشان صورت گرفته و در مجلس، جریانی در مخالفت با کرباسیان مشاهده نشده است.

سیدحمید حسینی

وبلاگ‌نویس
منبع: پول نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.