| کد خبر: 141253 |

◄ مراسم تنفیذ و آئینه‌های وجودی ما!

وبلاگ فریدون اروجلو-تنفیذ را ،تا آنجا که من می فهمم نفوذ دادن حکم ،روان وجاری کردن آن معنا کرده‌اند. با این حساب بنظرم باید مراسم تنفیذ امروز آقای روحانی را خیلی مراسم با نفوذ وپیروزمندانه‌ای ندانست!

تین نیوز

وبلاگ فریدون اروجلو-تنفیذ را ،تا آنجا که من می فهمم  نفوذ دادن حکم ،روان وجاری کردن آن معنا کرده‌اند. با این حساب بنظرم باید مراسم تنفیذ امروز آقای روحانی را خیلی مراسم با نفوذ وپیروزمندانه‌ای ندانست!

همه حکومت ها نیاز به مناسک و آئین هایی دارند تا بتوانند اقتدار و توزیع ثروت نابرابر را در ناخودآگاه جمعی طبیعی جلوه دهند و آنرا تحمل پذیر سازند ، این مراسم که مخاطب وسیع دارد باید زنده ، پویا و با نشاط برگزار شوند ولی حالت چهره وصورت  هایی که  بطور طبیعی ،تجلی از آیینه وجودی ما وبرآیند احساسات درونی مان محسوب می گردد (ودراین مراسم فراوان وجود داشتند ) خلاف این را نشان می داد !

وضعیت چهره وصورتهایی که امروز در تلویزیون می دیدیم به نحوی بود که اگر از مفاد این مراسم با اطلاع نبودیم گمان می کردیم با مراسم عزاداری وتعزیه روبروئیم ! چرا که  در تمام چهره ها تلخی وسردی، در همی و بی حوصله گی  خاصی موج می زد، انگار یک تفاهم نانوشته وجود داشت که چالش و رقابتها را لااقل در این مراسم پشت سر بگذارند ولی هنوز به آشتی هم نرسیده اند و فضا در خلاء نه این و نه آن مانده بود!

و این نشان دهنده مشکل ساختاری است که چون در آن احزاب طبقات اجتماعی و منافع متضاد آنها را نماینده گی نمی کننند تناقض ها به سطح روان شناسی فردی تقلیل می یابد و خود را در زبان اندام به خصوص چهره ها و شدت گرفتن تیک های عصبی برخی از حاضرین از خود رمزگشایی می کند!

فریدون اروجلو

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.