| کد خبر: 138149 |

تک نرخی شدن ارز، پیش شرط ورود سرمایه‌گذاران خارجی

وبلاگ مسعود خوانساری-یکی از مهمترین عوامل ورود سرمایه گذار خارجی به کشور، ثبات اقتصاد است. تک نرخی شدن ارز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

تین نیوز

وبلاگ مسعود خوانساری-یکی از مهمترین عوامل ورود سرمایه گذار خارجی به کشور، ثبات اقتصاد است. تک نرخی شدن ارز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

یکی از مهمترین مولفه ها در اقتصاد کشور، حرکت نرخ ارز به سمت واقعی شدن و تک نرخی شدن است.

 دولت یازدهم از ابتدای فعالیت تمام تلاش خود را برای تک نرخی شدن نرخ ارز به کار گرفت اما متاسفانه به دلایل متفاوتی تاکنون این اقدام انجام نشده است. واقعی شدن نرخ ارز به این معنی است که فعالان اقتصادی بتوانند محصولات خود را به بازارهای صادراتی با قیمت واقعی صادر کنند.

اگر قیمت ارز کمتر از حد معمول باشد، باید به کالای خارجی یارانه‌ پرداخت شود اما اگر قیمت ارز واقعی باشد، این امر باعث رشد اقتصادی کشور  می شود که نتیجه آن رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد بود.

همچنین واقعی بودن نرخ ارز با تاثیری که بر بازارهای مالی در کشور و ثبات اقتصادی دارد، باعث می شود تا سرمایه گذاران بتوانند پیش بینی  دقیقی از اقتصاد و آینده کشور داشته باشند.

به همین دلیل برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در کشور و ورود هرچه سریعتر منابع مالی خارجی، باید در کمترین زمان شاهد تک نرخی شدن ارز در کشور باشیم.

برگرفته از خبر ایبنا

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.