| کد خبر: 138126 |

◄ موفقیت هما در گرو هم صدایی و همدلی

وبلاگ امیر ملکی-در پی انتصاب خانم دکتر شرفبافی به سمت سرپرستی هما و واکنش های فعالان صتعت به این انتصاب، بنده نیز با مرور اظهار نظرهای عزیزان بر آن شدم تا نوشته ایی را تقدیم کنم.این متن شامل دو مخاطب است که مخاطب اول جناب آقای دکتر آخوندی "وزیر محترم راه و شهرسازی" و مخاطب دوم نیز همکاران هوانوردی (بویژه همائیان) است.

تین نیوز

وبلاگ امیر ملکی-در پی انتصاب خانم دکتر شرفبافی به سمت سرپرستی هما و واکنش های فعالان صتعت به این انتصاب، بنده نیز با مرور اظهار نظرهای عزیزان بر آن شدم تا نوشته‌ای را تقدیم کنم. این متن شامل دو مخاطب است که مخاطب اول جناب آقای دکتر آخوندی «وزیر محترم راه و شهرسازی» و مخاطب دوم نیز همکاران هوانوردی (بویژه همائیان) است.

دوستان حاضر در این گروه و دیگر گروههای تلگرامی فعال در حوزه هوانوردی احتمالا بخاطر دارند که بنده همیشه نسبت به تصمیم و حمایت آقای وزیر «جناب آخوندی» برای حفظ مدیران ناکارآمد در صنعت هوانوردی (بویژه هما) در طول دوره دولت یازدهم منتقد بوده و انتقادات خود را نیز همواره با صراحت مطرح کردم.

اما اکنون که این تغییر با تاخیر 4 ساله در هما و با انتصاب یکی از بانوان فرهیخته و البته بدست همین آقای وزیر انجام شده، لازم دانستم تا بعنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ هوانوردی کشور، فرایند این تغییر را از منظری متفاوت مورد بررسی و تحلیل قرار داده و این اتفاق را به فال نیک گرفته و از دیگر همکاران صدیق تقاضا کنم که ایشان نیز با دید مثبت باور کنند که این تغییر بالاخره رخ داده و سعادت هما و همه همائیان (اعم از پیر و جوان، زن و مرد، شاغل و بازنشسته، رسمی و قراردادی) در همدلی و تلاش بیشتر است.

در این راستا؛

1) ابتدا از جناب آقای وزیر تشکر می کنم که اگرچه با تاخیر طولانی  اما به هرحال نسبت به این مهم در همین دولت یازدهم اقدام کردند.

2) تشکر دیگر بنده از جناب آخوندی به جهت اعتماد ایشان به همائیان و انتخاب یکی از همائیان فرهیخته، جوان و از بانوان خوشنام و فعال عرصه هوانوردی است.

3) همه میدانیم که مدتها پیش اعتبار نامه آقای مهندس پرورش که توسط آقای عراقچی به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده بود توسط کن نیوز رسانه‌ای شد.

بخاطر دارم که در یکی از بحث‌های مجازی که به نام خانم دکتر  شرفبافی به عنوان گزینه اشاره شد، یکی از عوامل کن نیوز در بحث وارد شد و بطور قاطع اعلام کرد که موضوع انتصاب خانم شرفبافی منتفی شده و شخص دیگری به عنوان جانشین تائید شده است.

الف) به راستی آن شخص دیگر (گزینه مورد اشاره عوامل کن نیوز) چه کسی بود؟

ب) کن نیوز سنگ چه کسی را به سینه می‌زد؟

ج) علیرغم گذشت مدت نسبتا طولانی از زمان رسانه ایی شدن اعتبارنامه آقای پرورش اما نامه سازمان به جناب وزیر جهت تعیین تکلیف برای اعزام آقای پرورش به ایکائو با تاخیر طولانی، دقیقا در روز برگزاری جلسه هیئت دولت برای برسی صلاحیت خانم دکتر شرفبافی ارسال شد، چرا در این زمان؟

آیا زودتر نمی‌شد نامه کسب تکلیف ارسال شد؟

د) آقای وزیر که احتمالا از اخذ تائیدیه هیئت دولت برای انتصاب خانم شرفبافی اطمینان داشتند، در پاسخ به نامه سازمان با اعزام آقای پرورش به ایکائو موافقت کردند.

با رفتن آقای پرورش از مدیرعاملی هما، اگر آقای وزیر نامه سرپرستی (البته با مفادی که حکایت از مدیرعاملی قطعی و برنامه های بلند مدت دارد) را برای خانم شرفبافی صادر نمی کردند، آیا دولت در فشار و تنگنا قرار نمی گرفت تا با انتصاب همان فرد مورد نظر کن نیوز، باز عرصه در اختیار یکی از همان (به قول برخی از دوستان) هزار دستان هوانوردی قرار گیرد تا هما که بعد از برجام و ورود چند هواپیمای جدید جان تازه ایی گرفته، مجددا سیر قهقرایی را طی کند؟

و اما کلامی با دوستان؛

بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته آنچنان برخی مسائل کم اهمیت را پر رنگ می کنند که گاهی ارزش این تغییر کمتر جلوه می‌کند.

لذا با توجه به اینکه بالاخره این تغییر انجام شده و اینگونه اظهار نظرها بجز ایجاد تفرقه و تاخیر در تصمیم گیری‌ها و تعلل در اقدام عملی برای اجرای دستورکارهای مندرج در ابلاغیه انتصاب ثمری در پی نخواهد داشت و از طرفی، موفقیت هما نیز در گرو همصدایی، همدلی و تلاش مثبت و بیش از پیش کلیه همائیان است، از همه دوستان همایی و غیر همایی تقاضا دارم تا با همفکری و ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده شان به مدیر جدید، شرایط موفقیت و سربلندی ایشان و «هما»ی عزیز را فراهم کنند.

امیر ملکی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.