| کد خبر: 136718 |

◄ گام جدید دولت در حمایت از تولید داخلی

وبلاگ محسن حاجی میرزایی-در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و بمنظور حمایت از تولید داخلی، تعداد 114 قلم کالا که مشابه آن در داخل تولید می شود به فهرست کالاهایی که برای دستگاه های دولتی به صورت مستقیم یا با واسطه پیمانکاران خرید آنها از خارج ممنوع شده است افزوده شد.

تین نیوز

وبلاگ محسن حاجی میرزایی-در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت  و بمنظور حمایت از تولید داخلی، تعداد 114 قلم کالا که مشابه آن در داخل تولید می شود به فهرست کالاهایی که برای دستگاه های دولتی به صورت مستقیم یا با واسطه پیمانکاران خرید آنها از خارج ممنوع شده است افزوده شد.

در سالهای اخیر در دو مصوبه 183 و 181 کالای خارجی نیز مشمول ممنوعیت خرید شده بودند که با احتساب آنها خرید 476 قلم کالای خارجی برای دستگاه های اجرائی به هر عنوان ممنوع بوده و ملزم هستند که از کالای داخل استفاده کنند. در خصوص بخش خصوصی نیز علیرغم پیشنهاد دولت مبنی بر اعمال برخی محدودیتها در خرید کالای خارجی، مجلس شورای اسلامی صرفا ابزار تعرفه را مورد تائید قرار داد و به این ترتیب اگر برخی از کالاهای خارجی در بازار مشاهده می شوند، مشروط به اینکه از مسیر قانونی وارد شده باشند با اعمال تعرفه مورد تصویب انجام شده است.

و نیز در خصوص مواردیکه از مسیر قاچاق به کشور وارد می شوند در دو سال اخیر با تجهیز گمرکات به ابزار های کنترلی و افزایش مراقبت ها و تلاش پیگیر کلیه دستگاههای  مسوول  میزان قابل توجهی از حجم قاچاق در کشور کاسته شده است.

 بنظر می رسد که در این مرحله نیاز به سطحی از تعهد اجتماعی در میان مردم هستیم که از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند و این مجال را در اختیار واردکنندگان کالاهای خارجی برای افزایش واردات نگذارند.

هیچگاه تولید داخل در هیچ کشوری بدون برخورداری از حد معین و مشروطی از حمایت قانونی و اجتماعی رشد نکرده است و در این مرحله لازم است که مردم شریف و فهیم ایران با دست رد به تولیدات خارجی در عمل و همگام با دولت و مجلس از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.