| کد خبر: 130576 |

◄ سفری به معدن گلندرود

تین نیوز

وبلاگ مهدی کرباسیان-معدن ذغال سنگ گلندرود در رویان مازندران که در سال ١٣١٥ کشف و بهره برداری میرسد. این معدن طی سالهای گذشته بهره برداری شده و در اقتصاد مردم و منطقه موثر بوده است ده سال قبل معدن برای بهره برداری به بخش خصوصی داده میشود ولیکن متاسفانه معدن تعطیل ودر سال ١٣٩٤شورای عالی معادن مجددا به سازمان توسعه و نوسازی معادن عودت داد ودر این مدت همکاران شرکت تهیه وتولید با هزینه حدود ٤٠ میلیارد تومان مجددا فعال نمودند. 

بهره برداری مجدد معدن قدیمی گلند رود در دل جنگل زیبای رویان در سفر بنده شروع شد و١٦٧ نفر مشغول بکار شده اند وبا تصمیمی که گرفتیم با ٢٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید تولید به ١٥٠٠٠٠ تن میرسد. 

خوشبختانه با همراهان از مرزن اباد واز مسیر کوهستانی جنگلی کجور به رویان رفتیم ضمن یاداوری سال های ١٣٥٩-١٣٥٨که فرماندار نوشهر-چالوس بودم وبرای سرکشی روستاها به این منطقه میرفتم زنده شد ولذت فراوان بردم وشب را نیز در دل جنگل وکلبه های جنگلی ماندم وشبی خوش با شادی راه اندازی مجدد معدن واشتغال ١٦٧ نفر گذراندم وبا صدای برگهای درختان و پرندگان جنگلی گذشت. 

صبح چهارشنبه نیز برای بهره برداری مجدد به معدن ذغال سنگ گلیران که در سال ١٣٧٥ استخراج ان شروع شده بود ازجاده  ٢٨ کیلومتری درون جنگل به بالا ترین نقطه بابل رفتیم. 

متاسفانه وضعیت این معدن نیز همسان گلندرود بود وبخش خصوصی تعهدات خودرا انجام نداده بود و به ایمیدرو در سال ١٣٩٥ برگشت وخوشبختانه مجددا فعال شده وحدود ١٠٠ نفر مشغول میشوند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.