| کد خبر: 124176 |

بخش دریایی کشور پیشانی تحولات در دوران پسابرجام بود

تین‌نیوز| وبلاگ محمد سعیدنژاد-بخش دریایی کشور پیشانی تحولات در دوران پسابرجام بود.

بخش دریایی کشور شاید عمده‌ترین تحولات را بین تمام بخش‌ها پس از برجام شاهد بود. پس از برجام بلافاصله شرکت ملی‌نفتکی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خودشان را دوباره از سر گرفتند.

همچنین فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای و موسسات رده‌بندی که محور اصلی در فعالیت شناورها هستند از سر گرفته شد و توانستیم به سرعت موسسات رده‌بندی که برای فعالیت کشتی‌های ایرانی لازم بود را در ایران داشته باشیم و در حال حاضر امکان عزیمت ما به همه بنادر دنیا فراهم است. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش به همه بنادری که بار داشتند یا علاقه‌مند به فعالیت بودند اعزام شدند. همچنین پس از برجام 17 خط مختلف کشتیرانی به بندر شهید رجائی و دیگر بنادر کشور وارد شدند.

 ورود سرمایه‌گذاران هم از  دیگر اقدامات مهمی بود که پس از برجام ممکن شد. الان فاز سوم بندر شهید رجائی از طریق یک فراخوان بین‌المللی به مناقصه گذاشته شده و تا امروز 9 شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش دریایی اظهار علاقه کردند و فرایند انتخاب بر اساس شاخص‌هایی که مورد نظر خودمان است در حال انجام است.

ورود تجهیزات به بنادر هم بسیار تسهیل شد. همانطور که اعلام هم شد پس از برجام توانستیم برای بنادر شهید رجائی و شهید بهشتی چابهار گشایش اعتبار کنیم. بخشی از این تجهیزات هم وارد شده و تخلیه شده است و در آینده‌ای نزدیک بندر شهیدبهشتی چابهار را به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

فکر کنم اگر تا اواخر امسال نشود، اوایل سال آینده اعلام خواهد شد. هرچند تلاش داریم که تا اواخر امسال اعلام کنیم.

بندر شهید بهشتی چابهار نیز آماده بهره‌برداری است. ما منتظر هستیم که از طرف ریاست جمهوری زمان این مراسم اعلام شود تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.