| کد خبر: 97678 |

فرودگاه پیام چه زمانی مسافربری می‌شود؟

تین‌نیوز| مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز به بحث‌های مطرح شده در خصوص مسافربری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد وگفت: فرودگاه پیام از ابتدا در حوزه کارگو ایجاد شد و در همین حوزه نیز فعال است اما بحث مسافربری آن در دستور کار بوده که به سبب برخی مسائل هنوز اتفاق نیفتاده است.

محمدعلی مختاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که عصر روز گذشته(10مرداد)، در استانداری البرز برگزار شد، به موانع موجود بر سر  راه‌اندازی کارگو در فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته، هزینه سوخت کارگو نسبت به سوخت مسافربری افزایش یافت و همین موضوع به معضلی در این رابطه تبدیل شد.

وی به دستور معاون اول رئیس جمهور برای رفع این معضل اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاکنون همسان‌سازی میان نرخ مسافربری و کارگو انجام نشده و هزینه حمل کالا بسیار بالاست.

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز تصریح کرد: در صورتی که نرخ سوخت همسان‌سازی شود؛ کارگو منطقه اقتصادی پیام به سرعت فعال خواهد شد.

مختاری در ادامه اعلام کرد: در صورت ظرفیت‌سازی برای ایجاد بار دو سره واردات و صادرات در این فرودگاه، هواپیما از طرف شرکت‌های خارجی تامین می‌شود اما بار کشور ما عمدتا به صورت زمینی و یا دریایی بوده و قسمت کوچکی که به وسیله هوایی منتقل می شود نیز از طریق هواپیماهای مسافری است.

وی به قرارداد وزارت ارتباطات با یک شرکت سنگاپوری اشاره و تاکید کرد: این قرارداد در چهار فاز بوده و در صورت اجرایی شدن بسیاری از مشکلات مربوط به این فرودگاه رفع می شود.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود به بحث‌های مطرح شده در خصوص مسافربری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: فرودگاه پیام از ابتدا در حوزه کارگو ایجاد شد و در همین حوزه نیز فعال است اما بحث مسافربری آن در دستور کار بوده که به سبب برخی مسائل هنوز اتفاق نیفتاده است.

این مسئول در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد کارشناسان سنگاپوری مطالعات جامعی را در سه محور فرودگاهی، منطقه ویژه و شهر "آی سی تی" انجام دهند که در این صورت بخش مسافربری این فرودگاه نیز عملی می‌شود.

وی در پایان به قابلیت احداث نمایشگاه بین‌المللی در منظقه ویژه پیام اشاره کرد وگفت: 500 هکتار زمین در این منطقه قابلیت ایجاد این نمایشگاه را ایجاد کرده است و در صورت موافقت استانداری، راه و شهرسازی و منابع طبیعی این زمین‌ها می‌تواند برای ساخت نمایشگاه تملک شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.