| کد خبر: 94604 |

◄ تفاهم ایران و کره برای طراحی ترمینال جدید فرودگاه اصفهان

تین‌نیوز| بر اساس تفاهم دوجانبه‌ میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران و آژانس همكاری‌های بین‌المللی کشور كره جنوبی (KOICA)، ترمینال جدید بین‌المللی فرودگاه اصفهان از سوی کره‌ای‌ها طراحی می‌شود.
 
به گزارش تین‌نیوز، شرکت فرودگاه‌ها در راستای گسترش مناسبات بین‌المللی خود با هدف جلب مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی در طرح‌های توسعه فرودگاهی و ناوبری،  مذاکرات گسترده‌ای را در چند ماه گذشته انجام داده و در مناسبات بین‌المللی خود،  فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری و مشارکت فنی را به طرف‌های خارجی معرفی کرده است.
 
محمدمهدی یزدانی، مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و همكاری‌های بین‌المللی، گفت: در این زمینه آژانس همكاری‌های بین‌المللی کشور كره جنوبی (KOICA) علاقه‌مندی خود را به مشارکت داوطلبانه در مطالعات طرح‌های توسعه فرودگاهی از ماه‌ها قبل اعلام کرد و مذاکرات متعددی در این خصوص انجام داد که مکاتبات لازم از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه ایران با طرف کره‌ای صورت گرفت.
 
یزدانی افزود: در نتیجه مذاکرات و مکاتبات چند ماهه، تفاهم دوجانبه‌ای میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران و کویکا (آژانس همكاری‌های بین‌المللی كره جنوبی KOICA) برای انجام مطالعات اولیه و طراحی ترمینال جدید بین‌المللی فرودگاه اصفهان با اعتبارات دولت کره جنوبی حاصل شد.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی گفت: در زمینه اجرای این تفاهم جلسه‌ای با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت، دفتر بررسی‌های اقتصادی، مدیر همکاری‌های بین‌المللی و اداره‌کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها و مدیران مجموعه شرکت‌های فعال در حوزه صنعت هوانوردی کشور کره به همراه مدیر موسسه کویکا برگزار شد. در این نشست نحوه همکاری و خدمات مورد انتظار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به توافق رسید و مقرر شد پس از بازدید مدیران و کارشناسان آن سازمان از فرودگاه اصفهان و دریافت اطلاعات مورد نیاز توافق نهایی صورت پذیرد.
 
یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه شرکت فرودگاه‌ها آمادگی خود را برای واگذاری پروژه ساخت ترمینال جدید اصفهان و طرح‌های توسعه سایر فرودگاه‌ها در قالب مدل‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری اعلام کرد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.