| کد خبر: 88716 |

غول مسافربری ایران ایر در آشیانه انقلاب

تین نیوز | قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مجرب‌ ترین مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه است.

 
قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران دارای توانایی انجام انواع تعمیرات سبک و سنگین هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، ۷۲۷، ۷۴۷، ایرباس ۳۲۰، ۳۰۰، ۳۰۰-۶۰۰، ۳۱۰-۲۰۰، ۳۱۰-۳۰۰ و فوکر ۱۰۰ است.  
 
این قسمت بیش از ۱۷۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و مجرب در اختیار دارد که توان انجام بازرسی‌ها، تعمیر و نگهداری هواپیما و سایر قطعات الکتریک، الکترونیک، الکترومکانیک، ابزار دقیق و کامپیوترهای هواپیما و بازرسی‌های غیر مخرب N. D. T را دارند.
 
توانایی‌های فنی، امکانات و تجهیزات قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط مراجع رسمی و معتبر بین المللی مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر قسمت مزبور دارای گواهینامه تعمیر و نگهداری هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران IRI -CAO است.  
 
ضمناً برگزاری دوره‌های پایه برق و الکترونیک و موتور و بدنه هواپیما و همچنین دوره‌های تایپ کلیه ناوگان هما در مرکز آموزش فنی مهندسی و تعمیرات قابل ارائه و اجرا است. 

در اختیار داشتن کارکنان متخصص و مجرب همراه با امکانات و تجهیزات مناسب و گواهینامه‌های معتبر در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را قادر ساخته تا در کنار انجام تعمیرات دوره‌ای و سنگین هواپیماهای ناوگان خود، امکان ارایه خدمات فنی – مهندسی به سایرشرکت‌های هواپیمایی را نیز داشته باشد. 

بخش اعظم فعالیت‌های قسمت مهندسی و تعمیرات در تهران مستقر است البته در کنار آن در کلیه شهرهای داخلی و خارجی که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها پرواز می‌نماید امکانات و تجهیزات فنی مناسب و کافی برای ارایه خدمات فنی به هواپیما‌ها و تامین سلامت پرواز‌ها وجود دارد.
 
طی یک بازدید ، تصاویر اختصاصی از آشیانه انقلاب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر استفاده می شود تهیه کرده است.

در این آشیانه تعمیرات هواپیمای پهن پیکر 747 که دارای حدود 6 میلیون قطعه است انجام می شود.
 
این هواپیمای غول پیکر توانایی حمل بیش از 400 مسافر در مسیرهای بالای 10 هزار کیلومتر داراست.طول بدنه 747 در حدود 70 متر ، عرض بدنه آن 6.1 متر و ارتفاع دم آن تا زمین 19 متر است.
 
تعمیرات و نگهداری این هواپیما به تجهیزات ویژه و پرسنل متخصص نیاز دارد.

پرسنل بخش فنی – مهندسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی توانسته اند در تمام سال های تحریم ، تعمیرات این هواپیما را بالاترین استاندارد در کشور انجام دهند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.