| کد خبر: 8582 |

سفارش هما برای خرید بیش از ۲۰ فروند هواپیمای جدید

تین نیوز | مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه تمایل داریم هواپیمای نو وارد صنعت هوایی شود، گفت: هما سفارشاتی برای خرید هواپیماهای جدید ارسال کرده اما منتظریم تا این کار نهایی شود.
فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر  ضمن پاسخ به این سوال که شنیده ها حاکی از آن است که هما بیش از 20 سفارش خرید هواپیما داشته است، گفت: شرکت هواپیمایی هما درخواست خرید هواپیما داده اما در حال حاضر منتظریم تا این امر به نتیجه برسد.
وی تأکید کرد: قطعاً مایل هستیم هواپیمای نو وارد صنعت هوایی شود ضمن اینکه وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری نیز همین نظر را دارند اما هواپیماهای نو سرمایه‌گذاری سنگینی را می‌طلبد که باید شرایط اقتصادی آن فراهم باشد.
مدیر عامل هما در ادامه خاطر نشان کرد: در این بین ممکن است برای شرکت‌های خصوصی خرید هواپیماهای نو مشکل باشد اما اگر شرایط فراهم باشد، پتانسیل ورود هواپیماهای نو به کشور نیز وجود خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در صنعت تعمیرات هواپیما خود کفا شده ایم، گفت: در دوران تحریم برای تعمیرات هواپیما های زمین گیر خوشبختانه نیازی نبود تا کاردان و کارشناسان فنی از کمپانی های خارجی برای رفع مشکلات قطعات در کشور حضور داشته باشند ضمن اینکه تا بحال این تعمیرات توسط مهندسین ما در کشور صورت می گرفت.
مدیر عامل ایران ایر با تاکید بر اینکه ما در زمینه بازرسی های فنی نیز توانمند شده ایم، ابراز داشت: در راستای اجرای توافق نامه ژنو ما شاهد اتفاقات خوبی دراین شرکت شدیم ضمن اینکه این توانمندی در کشور ما موجود است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یکصد فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم، گفت: برخی از این هواپیماها صرفاً به علت نبود قطعه زمین‌گیر نیستند، بلکه مسائل اقتصادی نیز مطرح است بطوری که برای یک ایرلاین از نظر اقتصادی مطلوب نیست که هزینه‌های بالای یک هواپیما برای عملیاتی نگه داشتن آن را پرداخت کند، اما آن هواپیما سود مطلوبی نداشته باشد در حالت سکون قرار می گیرد.
وی تأکید کرد: قطعاً با ورود قطعات به ایران، حداقل 10 فروند از هواپیماهای زمین‌گیر ایران‌ایر که به واسطه نبود قطعه، عملیاتی نبودند،‌ عملیاتی خواهند شد و راه‌اندازی هواپیماهای شرکت‌های دیگر نیز به همین نسبت خواهد بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با روند سیاست گذاری های ایران و توافقات لغو تحریم ها بازرسان"یاتا" از ممیزی کردن ایران در پروازهای منطقه ای و بین المللی خودداری کردند.
پرورش در پایان با اعلام اینکه ما با تلاش های کارشناسان فنی خود توانستیم سطح استانداردهای خود را بالا نگه داریم، افزود: حضور کارشناسان فرانسوی یاتا پس از توافقات ژنو در کشور موجب شد که از 960 آیتم موجود در بخش های امنیت،عملیات،مهندسی تعمیرات،آموزش و مهندسی فرودگاهی مورد بررسی قرار گیرد. گزارش های شفاف در اختیار آنان قرار گرفته تا ایران تا 2.5 سال دیگر جایگاه خود را در یاتا حفظ کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • m 0 0

    آقای پرورش، تعمیرات سبک در کشور انجام می شود که قبل از انقلاب هم می شد٬ ولی اوورهال سنگین کماکان در خارج(پاکستان، افریقای جنوبی، کشورهای شرق اروپا و ترکیه) انجام می شود، تعمیرات ۷۲۷ هم که دو سال! طول می کشد۰دوست عزیز بهتر با صداقت عنوان کنید که واقعیت تعمیرات و تعویض قطعات چیست۰چرا از ۲۵۰ فروند فقط ۱۰۰ فروند با تواتر زیر ۴۰ درصد هوابرد هستند۰ راستگوئی می تواند مشکلات را حل کند آقای مدیر عامل۰

  • پسر شجاع 0 0

    من هم سالهاست برای خرید یک موتور گازی به بابام سفارش دادم اما اون بنده خدا تو خرید یک دست لباس برای من مونده درست مثل هما که اینروزها تو هزینه یونیفرم کارکنان خود مونده بگذریم

  • حیف نون 0 0

    فکر می کردم دوران بگم بگم و وعده های سر خرمن دیگه گذشته اما مثل اینکه این آقا تازه شروع کرده آقا جان خرید پیشکش فعلا[…] چندتا قطعه بیارین این زمینگیرها رو بپرون

  • 0 0

    آقای آخوندی از خیر تغییر مدیر[…] هما گذشتیم حداقل دستور دهید برای حفظ بیت المال هم که شده مدیر[…] هما را تغییر دهند

  • کارمند هما 0 0

    آقای آخوندی, فرهاد پرورش از بازماندگان دولت قبلی است و هما را به ورشکستگی و درماندگی کشانده. چرا فکر این شرکت نیستید؟ تا چند سال دیگر هما باید چوب این سو مدیریت رو بخورد؟

  • 0 0

    پرورش چشم و چراغ معاونین و مدیران هماست از قبل وجود ایشان است که ما هر کاری دلمان بخواهد انجام می دهیم و جایی هم باز خواست نمی شویم بهتر است اقای پرورش بمانند تا ما هم باشیم مدیر نمونه هما در بخش خرید

  • میلاد 0 0

    ای بابا هواپیما نو وارد منید، جان هر کی دوست دارین اون زمین گیر هارو اکتیو نکنید.

  • وحید 0 0

    کشورای عقب افتاده وفقیر نمیدونم پتانسیل خربدهواپیمای نو رو ازکجامیارن ایران با این همه ثروت پتانسیل خرید هواپیماش درحد گینه بیساٖوو هستش خجالتم نمیکشن با افتخارمیگن هواپیمای ازرده خارج کشورای دیگه رو میخرن

  • abbas 0 0

    من نمیدونم چه طور میتونن اون سه هزار میلیارد رو بی خیالش بشن اما پول ندارن هواپیما بخرن!!!!!!!!!!!

  • کارمند 0 0

    شما یه جت استارت نمیتونید تعمیر کنید حالا اورحال مکنید