| کد خبر: 85752 |

وزیر حمل و نقل فرانسه:

◄ قرارداد با ایرباس به زودی نهایی می شود

تین نیوز| وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه از راه اندازی دوره‌های آموزش هوانوردی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز «آلن ویدالیس» امروز در نشستی خبری گفت: اکنون گفتگوهای دوجانبه و صمیمانه‌ای میان دو کشور انجام شده و از شرکت‌های فرانسوی خواستیم تا طرح‌هایشان را در ایران معرفی کنند.هم‌اکنون این طرح‌ها به جمع‌بندی رسیده و همکاری بین دو وزارتخانه برقرار شده است.

این مقام مسئول فرانسه با بیان اینکه شاهد پیشرفت برنامه‌ها در ایران هستیم، گفت: قرار است ورک‌شاپی باهمکاری مدرسه هوانوردی فرانسه و ایران برای آموزش هوانوردی در ایران راه‌اندازی کنیم که این موضوع در هفته‌های آینده بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما در چارچوب توافق کاری در بحث تغییرات دما قرار می‌گیرد، همچنین برنامه‌هایی برای راه‌اندازی وسایل حمل و نقل هوشمند در شهرهای ماندگار داریم.

وی با تاکید بر اینکه از مشارکت زیاد فرانسوی‌ها در ایران خوشحال هستیم گفت: تصمیم گرفتیم شرکت‌های ایرانی و فرانسوی را به همکاری در پروژه‌های ساختارساز ترغیب کنیم،

ویدالیس گفت: مهمترین پروژه های ما سفارش هواپیما و بازسازی فرودگاه‌هاست که تاکنون درباره آن اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه همچنان مشکلاتی در زمینه تبادلات بانکی باقی است، گفت: هم سفارش‌دهندگان ایران و هم طرف فرانسوی مصمم هستیم هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود. می‌خواهیم این همکاری‌ها با کیفیتی که در چندین ماه پیش آغاز شد ادامه یابد به طوری که نه تنها در سطح پروژه‌ها بلکه در مباحث آموزش همکاری‌ها ادامه یابد. علاوه بر این در زمینه شیوه‌های تامین هزینه‌های مالی و نیز درباره شرکت‌های متوسط و کوچک اقداماتی انجام شده است.

ویدالیس با اشاره به بیمه شرکت های فرانسوی گفت: بیمه صادرات خود را به ایران فعال کرده است و اگر شرکت‌های فرانسوی متقاضی صادرات باشند می‌توانند مراجعه کنند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و شرکت آلستن گفت: آخوندی توقعات خود را از این شرکت مطرح کرده است و امیدواریم این شرکت در سطح توقعات ایران باشد.

این مقام مسئول فرانسوی درباره مذاکرات ایران‌ایر و ایرباس گفت: مذاکراتی انجام شده هر چند که این مذاکرات بسیار طولانی بود اما توافق اولیه صورت گرفته و در حال نهایی شدن است و فکر می‌کنم که در چند هفته آینده و حتی کمتر از این زمان، این توافق نهایی شود.
 
وی با اشاره به اینکه در کمپانی هواپیماهای ایرباس بیش از 10 درصد تجهیزات آمریکایی است،گفت: برای فروش این تجهیزات نیاز به مجوز آمریکایی است اما به هر حال قرارداد باید علی القاعده تا هفته آینده نهایی شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.