| کد خبر: 80061 |

دستورالعمل تشکیل ستادهای نوروزی در فرودگاه ها ابلاغ شد

تین نیوز | قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در امور فرودگاه ها از مدیران کل و مدیران فرودگاه های سراسر کشور خواست با تشکیل ستادهای نوروزی، برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به هموطنان در تعطیلات سال نو آماده باشند.


در دستورالعمل حسین اسفندیاری از مدیران فرودگاهی خواسته شده است با تمام امکانات و هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط برای خدمت رسانی بهتر اقدام کنند.
 
در این دستور العمل بر اجرای دقیق این موارد تاکید شده است :
 
1- تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در فرودگاه با مسئولیت مدیرکل یا مدیر محترم فرودگاه و با شرکت همه عوامل ذیربط فرودگاهی
2. انجام اقدامات موثر برای توسعه سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل هوایی 
3. تلاش موثر برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرین و استفاده حداکثری از فرصت مناسب سفرهای نوروزی .
4. جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه سرویسهای هوانوردی شامل :
الف - بازرسی و کنترل میادین پروازی، بررسی باندهای پروازی از نظر خط کشی ها و علائم پروازی، وارسی و کنترل چراغ های باند و رفع هرگونه خرابی، بررسی مارکرها، کنترل و بررسی نیروگاه و موتور ژنراتورهای برق اضطراری، کنترل تاکسی وی ها و سطوح مربوط به پارک هواپیما و ...
ب- اعمال نظارت های لازم بر بخش های مختلف برج و اپروچ ، الکترونیک و سوئیچینگ ، وارسی دستگاههای کمک ناوبری و ایستگاه های راداری.
ج - وارسی و اعمال نظارت بر واحدهای ایمنی و آتش نشانی ، خودروها و تجهیزات شامل کفسازها ، خودروهای پیش رو، تجهیزات دفع حریق و مواد و فم های آتش نشانی.
1. هماهنگی لازم برای حضور کارکنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیریت ترمینال با توجه به ساعات کار فرودگاه جهت خدمت رسانی مطلوب به پروازها و مسافران محترم نوروزی، همچنین هماهنگی با سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه ، گمرک و گذرنامه به منظور تامین نیروی انسانی لازم، بررسی و بازبینی تجهیزات بازرسی نظیر ایکس ری، گیت وی و دوربین های مداربسته و ...
2. نظر به اجرای طرح پایلوت ارتقاء سطح کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه های مهرآباد و مشهد و بر اساس سنجش میزان رضایت مردم و نتایج حاصل از آن که بیانگر استقبال مسافرین و مردم از این طرح است و باید با هماهنگی مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی نسبت به اجرای محورهای اصلی این طرح اقدام و نتایج را گزارش کنند.
3. با در نظر گرفتن راهبرد اجرایی کردن چند پیشگی کارکنان در فرودگاههای کشور، 
برنامه ریزی لازم جهت بکارگیری پرسنل در بخش های مورد نیاز (ترمینال ها و ... ) در ایام نوروز بعمل آید.
4. راه اندازی مرکز SMS و اطلاع رسانی آن بمنظور نظر خواهی و ارائه پیشنهادهای مسافران و همراهان و استقبال کنندگان.
5. بررسی و سامان دادن به مسیرهای دسترسی به فرودگاه شامل:
تجدید خط کشی ها، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی مسافران ، رنگ آمیزی جداول خیابانها، کنترل سیستم های روشنایی.
1. بررسی وضعیت پارکینگ های روباز و مسقف فرودگاه، نصب علائم هشدار دهنده ، کنترل و بررسی سیستم های ایمنی و آتش نشانی در فضاهای بسته، بررسی و کنترل آسانسورهای حمل کننده بار و مسافر .
2. انجام اقدامات مناسب برای زیبا سازی محاوط فرودگاهی و رسیدگی به فضاهای سبز و گل کاری و ...
3. زیبا سازی و آراستگی ترمینالها، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و اماکن و محل های تردد مسافران، بررسی و سرویس سیستم های گرمایشی، صوت و تصویر، روشنایی ، تابلوها و علائم راهنمایی مسافرین، صندلی ها، تسمه نقاله ها، چرخ های حمل بار و ارائه راهنمائی ها و تذکرات لازم به مراکز خدمات رسانی به مردم در فرودگاه نظیر رستوران، بوفه، فروشگاههای فروش مواد غذایی و اجناس و سوغات در بخشهای عمومی و ترانزیت و تاکید بر ارائه سرویس مناسب و تلاش در جهت کسب رضایت مردم.
4. هماهنگی لازم با پلیس فرودگاه، بانک های مستقر در فرودگاه، اورژانس، تاکسیرانی برای آمادگی لازم به منظور پاسخ گویی به تقاضای مسافران، برقراری نظم و امنیت و روان سازی ترافیک داخل فرودگاهها و ارائه خدمات مناسب به مسافران محترم نوروزی .
5. انعقاد جلسات لازم با مسئولان پلیس راهور و انجام هماهنگی لازم بمنظور پیش بینی و تمهید موارد ترافیکی .
6. انجام هماهنگی لازم با ادارات کل گردشگری و میراث فرهنگی استانها به منظور حضور نماینده گردشگری در ترمینالهای ورودی (داخلی و خارجی) برای اطلاع رسانی مناسب در مورد اماکن تاریخی ، گردشگری ، هتل های استان و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران نوروزی.
16-هماهنگی لازم با مسئولان شرکت های هواپیمایی به منظور برنامه ریزی جهت پروازهای فوق العاده( با توجه به سوابق پروازهای نوروزی در سالهای گذشته) و همچنینَ تاکید بر حضور نماینده شرکت های هواپیمایی در ترمینالها جهت پاسخگویی و ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی.
17-حضور جانشین مدیریت فرودگاه (کشیک) در ترمینالها به منظور انجام هماهنگی لازم و جلوگیری از هرگونه نارسایی که موجب وقفه در خدمت رسانی به مسافران نوروزی می شود.
18- در ایام تعطیلات نوروزی حضور مدیریت یا معاون فرودگاه در محل خدمت الزامی است (فرودگاههایی که معاون عملیات هوانوردی دارند در صورت مرخصی و یا عدم حضور مدیر فرودگاه ، حضور معاون عملیات هوانوردی در محل خدمت الزامی است).
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.