| کد خبر: 74416 |

فرایند تدوین مقررات هوانوردی بازنگری شد

تین نیوز | مدیركل دفتر تدوین مقررات و تضمین كیفیت سازمان هواپیمایی كشوری از بازنگری ساختار كارگروه تدوین مقررات هوانوردی و شیوه تدوین و انتشار اسناد سازمان خبرداد.
 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، آرش خدایی با اعلام خبر فوق اظهارداشت: بازنگری ساختار مذكور، با هدف بهبود كیفیت و مدیریت بهتر مقررات وضع شده توسط سازمان هواپیمایی كشوری صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینكه یكی از این تغییرات، استفاده از توان متخصصان صنعت و مخاطبان مقررات هوانوردی، جهت تهیه متون فنی مقررات است افزود: در این روش، زیرگروه‌هایی با شركت افراد با تجربه خارج از سازمان شكل خواهد گرفت كه متن تخصصی مقررات و شیوه‌نا‌مه‌های مورد نیاز صنعت را تدوین كرده و در فرایند تصویب اسناد جدید به شكل فعال شركت خواهند كرد.
 
خدایی تصریح كرد: سازمان هواپیمایی كشوری بر این باور است كه استفاده از متخصصان خارج از سازمان كه در صنعت هوانوردی كشور فعال هستند، علاوه بر افزایش غنای تخصصی مقررات، باعث می شود، مقررات وضع شده از مقبولیت بالاتر و درك بیشتر برخوردار شده و در نهایت با كیفیت بالاتری اجرایی شوند.
 
مدیركل دفتر تدوین مقررات و تضمین كیفیت سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: صدور اعلان در خصوص مقررات پیشنهادی و انتشار مقررات ویرایش شده برای عموم، قبل از نهایی شدن از دیگر تصمیمات مهم سازمان هواپیمایی كشوری به شمار می رود و در این روش، پس از اینكه مقررات جدید تدوین و یا مورد بازنگری قرار گرفت، متن پیشنهادی به طریق مقتضی در معرض مشاهده عموم قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: در این صورت مخاطبان قادر خواهند بود، قبل از اجرایی شدن مقررات، نقطه نظرات اصلاحی خود را به سازمان منعكس كرده و برای رعایت و اجرای مقررات جدید آماده شوند.
 
خدایی با بیان اینكه سازمان هواپیمایی كشوری قبل از اجرایی شدن الزامات جدید، زمان لازم جهت ایجاد انطباق را در اختیار ارائه دهندگان خدمات قرار خواهد داد گفت: در صورت نیاز به ایجاد تغییر بنیادین در الگوی مقررات، هدف گذاری سازمان و الگوی در دست مطالعه به اطلاع ذینفعان رسانده خواهد تا آنها قادر باشند چشم انداز جدید مقرراتی را در برنامه‌ریزی‌های خود دخالت دهند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.