| کد خبر: 72030 |

◄ وقتی قیمت بلیت برخی پروازهای داخلی سر به آسمان کشید

تین نیوز | اواخر هفته گذشته بود که قیمت بلیت برخی مسیرهای هوایی آن چنان سر به فلک کشید که این شبهه را ایجاد کرد که این افزایش قیمت ها نتیجه  آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی بوده است، موضوعی که اگر چه توسط مسئولان این بخش تکذیب و اعلام شد این چارتر کنندگان بوده اند که چنین قیمت هایی را اعمال کرده اند و نه شرکت های هواپیمایی اما این پرسش هم بی پاسخ ماند که چرا با وجود وعده هایی که در زمینه نظارت در بحث فروش بلیت داده شده در چند روز گذشته قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران اهواز به  350 هزار تومان و در مسیر تهران مشهد به 420 هزار تومان رسید؟

مجید صباغی کارشناس سرمایه گذاری حمل و نقل در خصوص قیمت های ارایه شده در برخی مسیر های داخلی معتقد است با این قیمت ها و همچنین قیمت هتل های داخلی، رفتن به دبی و آنتالیا و غیره برای مردم ایران ارزان تر از مشهد و كیش و ... است.
وی با بیان این که به نظر می رسد در ایران همیشه همه كارها برای كمك به رشد اقتصادی امارات و تركیه انجام می شود، این پرسش را مطرح می کند که چطور ایرلاین های آنها با هواپیماهای روز و گران قیمت با قیمت سوخت آزاد و هزینه های دلاری سود ده هستند و رشد می كنند و قیمت های ارزانتری هم دارند؟

شهاب بیرانوند کارشناس مراقبت پرواز در این زمینه می گوید: وقتی سکانداران و تصمیم ساز کسانی می شوند که نمی دانند سناریو سازی و آینده نگاری یعنی چه، وقتی قدرت تحلیل محیطی و تفکر استراتژیک ندارند و فرق مدیریت تحول با مدیریت تغیر را نمی دانند و مناصب را با روابط و نه ضوابط غصب کرده اند بهتر از این نمی شود.

صباغی تاکید می کند: مدیر ایرلاین در ایران هركسی باشد چون ما ایرانی ها اهل كار تیمی نیستیم و سیستم غلط است كاری از پیش نمی برد. وگرنه در حال حاظر كه قرار به نو سازی ناوگان هوایی ایران است بهترین كار برای چند سال آینده استفاده از مدیران با تجربه ایرلاین های موفق خارجی و تربیت مدیران كار آمد است.

محمدرضا عبدالرحیمی کارشناس هوانوردی نیز می گوید: مدیریت ایرلاین علاوه بر ویژگی های شخصیتی مدیران موفق، خود یك تخصص مستلزم برخورداری از چارچوب و سیلابس های مختلف و البته مهارتهای ادراكی عالی است كه برای خود هم آموزش های تئوریك و هم تمرین و سعیِ پراگماتیك دارد، همانطور كه مدیریت فرودگاه یك تخصص می باشد و نمی شود با فرض برخورداری یك تخصص صرف از حوزه های هوانوردی یا غیر هوانوردی در این مسیر موفق شد. برای مدیریت عاملی و به نوعی رهبری اثربخش یك ایرلاین باید مدیرعامل پیش و بیش از همه از بنیادهای اصلی بنگاه داری نوین كه پیشروترین دانشگاه این حوزه یعنی هاروارد از آن به ماژولهای مدیریت منتور یاد می كند، برخوردار باشد كه شامل:
بودجه بندی، مبانی تدوین طرح كسب و كار،مدیریت شغل، مدیریت تغییر، الزامات مربی گری، مدیریت بحران، مشتری محوری، تصمیم گیری، تفویض اختیار،توسعه كاركنان، مدیریت تعارض وتعاملات سخت،اخلاق دركار، هدف گذاری، خلاقیت و نوآوری، رهبری كاركنان و انگیزش، ضرورت های بازاریابی، مدیریت جلسات ومذاكره، مهارت های ارائه و سخنرانی، تفكر استراتژیك، مدیریت استرس، تشكیل گروه، مدیریت گروه، مدیریت زمان و مهارت ها و قدرت نگارش است، بی تردید در كنار این مولفه های ضروری، این شناخت كافی از سیستم حمل و نقل هوایی، صنعت ایرلاین و اركان آن، ایمنی وسیستم مدیریت آن، امنیت هوانوردی، مدیریت مالی، مدیریت درآمد و بنیادهای بازاریابی ایرلاین ،شناخت اجمالی از خدمات زمینی مسافر، وضعیت گروه پروازی و ضرورت های ایشان،مدیریت عملیات زمینی و عملیات فرودگاهی و ... می باشد كه می تواند مدیریت ایرلاین را بسیار موفق تر نماید.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آنا 0 0

    واقعا درسته

  • آناهیتا 0 0

    حق با آقای صباغی میباشد.