| کد خبر: 71952 |

نظرها و خبرها◄ الزامات تاسیس شرکتی برای وارد کردن هواپیما به ایران

تین نیوز | برداشته شدن تحریم‌های کشورمان این فرصت را برای شرکت‌های هواپیمایی فراهم می کند تا در بازار هوایی ایران حضور پیدا کنند چرا که بر اساس توافقات صورت گرفته تحریم فروش، اجاره هواپیما و انتقال موتور یا قطعات به ایران لغو می شود.

1- هواپیماهای جدیدی که وارد ایران خواهد شد
تین نیوز | سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ... رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به درخواست شرکت‌های هوایی برای خرید هواپیما، گفت: با بررسی درخواست‌ها، از سوی سازمان هواپیمایی مجوزهای اولیه برای ورود هواپیماهای جدید صادر شده است.
اگرچه متوسط سن ناوگان هوایی کشور با ورود هواپیماهای جدید از 22 سال به کمی بیشتر از 20 سال کاهش پیدا کرده است، اما آن‌طور که وزیر راه و شهرسازی می‌گوید، چنانچه برای نوسازی ناوگان اقدامی نشود، در 10 سال آینده دوباره با ناوگانی پیر و فرتوت با میانگین سنی 30 ساله روبه‌رو خواهیم بود که کارآیی لازم را ندارد.
مشکل شرکت‌های داخلی برای خرید هواپیما قیمت بالای آن است. آن‌طور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده متوسط خرید هر هواپیما به حدود 100 میلیون دلار می‌رسد که شرکت‌های داخلی نمی‌توانند از عهده این هزینه برآیند. برای حل این مشکل وزارت راه و شهرسازی در توافق با برخی شرکت‌ها بسته‌ای را طراحی کرده که بر اساس این بسته توافق شده تا شرکت‌ها بتوانند یکسری از هواپیماها را به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک وارد کشور کنند. برای این منظور شرکتی برای وارد کردن این هواپیماها به ایران به صورت اجاره به شرط تملیک تأسیس می‌شود تا هواپیماها را به سایر شرکت‌های هواپیمایی به صورت اجاره تحویل دهد. بنابراین به این ترتیب ناوگان هوایی بدون آنکه شرکت‌های ایرانی درگیر خرید هواپیما با رقم‌های سرمایه‌گذاری بسیار کلان شوند نوسازی می‌شود.
مطلب کامل

نظر | الزامات تاسیس شرکتی برای وارد کردن هواپیما به ایران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۱۲در مورد این مطلب:
بهترین کار این است که خود دولت شرکتی برای وارد کردن هواپیماها به ایران به صورت اجاره به شرط تملیک تأسیس و این شرکت را کنترل کند و دستور دهد فقط هواپیماهای زیر ۵ سال بخرد یا اجاره به شرط تملیک کند و به ایرلاین ها اجاره دهد!
خود دولت باید بودجه‌ای به این شرکت اختصاص دهد که بتواند حداقل ۲۰۰ فروند هواپیما اجاره به شرط تملیک کند!
درضمن دولت باید دستور دهد یک نوع هواپیما برای هر تایپی خریداری شود، مثلا برای پرواز های ۱۰۰ نفره یک ساعته فقط ایرباس ۳۲۰ آن هم مدل (دش ۴۰۰ مثلا) خریداری شود تا تعمیر آسان شود!

2- نقـدی بر یک ادعا: مستندات "فوق العاده ضعیف بودن" خلبانان ایرانی را ارایه کنید
تین نیوز | سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...واژگان خلبانـی نظم آهنگ حرکت و پویائـی در صنعـت هوانـوردی است که نتیجـه آن تجربـه و حضور بشـر در آسمان بی کران الهی است. تجربـه و حاصل هزاران ساعت پـرواز و میلیـاردها دلار آموزش موجـب حرکت پرنـده های آهنیـن و یـکی از گرانتریـن ماشین های ساخت بشـر گردید. لـذا سهـم خلبانان در ایجاد و استفـاده از تکنولوژی و توسعه چند جانبه بر کسی پوشیـده نبوده و به همیـن دلیل جایگـاه آنـان در تمام دنیا جـزء ده شغـل برتر می باشد. حضور بشـر در آسمـان گـروه نوپایی را به جامعه وارد کرده است که ذهنیـت و زنـدگی خصوصی شان متفـاوت با دیگران است...
مطلب کامل


نظر | معضلی به نام مدیران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۱۲در مورد این مطلب:
صنعت هواپیمایی در ایران معضلات زیادی دارد از جمله این گرفتاریها مدیرانی هستند که آن را به اصطلاح راهبری می کنند. چنین صنعتی نیازمند این مدیران است.

نظر |پروازی که نصیب ثروتمندان می شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۲۵در مورد این مطلب:
مراکز آموزش خلبانی دانشجویان را بر اساس پولی که پرداخت می نمایند پرواز می دهند و نه بر اساس ضریب هوشی و استعداد لازمه حال آن که افراد باهوش بسیاری هستند که پول ندارند و نمی توانند خلبان شوند.

نظر | تدریس کارکنان سازمان هواپیمایی در مراکز آموزش خلبانی
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۴-۰۸-۲۵ در مورد این مطلب:
از آنجایی که پرسنل استاندارد پرواز بالاخص دفتر گواهینامه ها و امتحانات و قابلیت پرواز برای تدریس  وارد شرکت های آموزش خلبانی شده و حق الزحمه گزافی هم دریافت می کنند لذا هیچ ایرادی بر این مراکز در بازرسی ها نمی گیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.