| کد خبر: 71506 |

◄ افزایش چهار درصدی پروازها در مهرماه / جابجایی بیش از سه میلیون مسافر

تین نیوز | در مهرماه امسال 3 میلیون و 864  هزار و 433 مسافر با 30 هزار و 653 پرواز در فرودگاه های کشور جابجا شدند، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5 درصدی پرواز، 4 درصدی مسافر را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز، ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در مهرماه امسال، 30 هزار و 653 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با مهرماه سال گذشته، پنج درصد رشد داشته است.

همچنین در همین مدت 3 میلیون و 864  هزار و 433 مسافر اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، در مهر امسال 40 میلیون و 364 هزار و 248 کیلوگرم بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که در مقایسه با مهر 93، پنج درصد رشد داشته است.

پروازهای داخلی
بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، نشان می دهد که در مهر امسال، 23 هزار و 650  نشست و برخاست در بخش پروازهای داخلی، ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال 93، دو درصد رشد داشته است.

همچنین در همین مدت زمان 2 میلیون و 875 هزار و 335 مسافر در بخش پروازهای داخلی، اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش در مهر امسال 20 میلیون و 995 هزار و 770 کیلوگرم بار و پست در بخش پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، دو درصد کاهش داشته است.

پروازهای بین المللی
نگاهی به جدول پروازهای بین المللی نشان می دهد که در مهرماه امسال، 7 هزار و 3  نشست و برخاست ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، 16 درصد رشد داشته است، این در حالی است که در همین مدت 989 هزار و 98 مسافر در بخش پروازهای بین المللی، اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با شهریور سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

همچنین در مهر امسال 19 میلیون و 368 هزار و 478 کیلوگرم بار و پست در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  16 درصد رشد داشته است.

عملکرد فرودگاه ها در مهرماه امسال و مقایسه آن با ماه گذشته در پروازهای مسافری
بر اساس این گزارش کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در مهر 94 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 8 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 13 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 13 درصد افزایش وجود داشته است.

بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، نشان می دهد که در همین مدت زمان و در بخش پروازهای داخلی در نشست و برخاست 6 درصد افزایش، در اعزام و پذیرش مسافر 10 درصد کاهش، و در ارسال و پذیرش بار و پست 13 درصد کاهش وجود داشته است.

همچنین در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در مهرماه امسال نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 12 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 22 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 13 درصد کاهش وجود داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.