| کد خبر: 71137 |

◄ اجاره هواپیمای فلایت چک کینگ ایر از سوی ایران

تین نیوز | هواپیمای فلایت چک کینگ ایر 350 که روز گذشته وارد کشور شد، به صورت اجاره در اختیار ایران قرار دارد.

به گزارش تین نیوز پس از سقوط جت «فالکن» در آب‌های کیش، خرید یک فروند هواپیمای جایگزین در دستور کار سازمان هواپیمایی قرار گرفت، اما به خاطر محدودیت‌های اجرایی و تحریم‌های بین‌المللی چنین امکانی فراهم نشد. این موضوع را سید احمد مومنی رخ عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور مطرح کرد. به گفته وی قرار شد تا زمان اجرایی شدن برنامه خرید هواپیما و به منظور پیشگیری از اختلال در امور پروازی، یک فروند هواپیما مجهز به «اف‌آی‌اس» (تجهیزات بازرسی) اجاره شود. این کار در سال گذشته دو بار با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است.

آن‌طور که مومنی‌رخ می‌گوید، علاوه بر اجاره هواپیمای پاکستانی، در یک سال و نیم گذشته، اقدامات دیگری هم در راستای تضمین وضعیت ایمنی پروازها انجام شده، به عنوان مثال یک فروند هواپیمای «فالکن ۲۰۰۰» از بنیاد تعاون ناجا اجاره شده است؛ هواپیمایی که اگرچه مجهز به دستگاه «اف‌آی‌اس» نبوده اما با تایید سازمان هواپیمایی کشوری توانسته طرح‌های تقرب و ورود و خروج فرودگاه‌هایی را که نیاز به بازرسی دوره‌ای پرواز داشته‌اند، آزمایش کند. به گفته وی، این هواپیما تا پایان اسفند ۱۳۹۳ عملیاتی بوده و بازرسی فرودگاه‌ها را انجام داده است.

این موضوعات در حالی مطرح می شود که روز گذشته خبر ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک کینگ ایر 350 به ایران منتشر شد. با توجه به اینکه هنوز تحریم ها برداشته نشده و امکان خرید هواپیما برای ایران وجود ندارد، لذا خبرها حاکی از آن است که هواپیمای کینگ ایر 350 به صورت اجاره در اختیار ایران قرار گرفته است تا بازرسی و چک فرودگاه ها از طریق آن انجام شود.

کینگ ایر یکی از هواپیماهای مناسب برای استفاده فلایت چک است که بسیاری از کشورها از آن استفاده می کنند، این هواپیما دارای دو موتور توربو پراپ است که از سال 1372 تولید می شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.