| کد خبر: 67936 |

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی در فرودگاه کیش

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش از سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد کیش در این فرودگاه خبر داد.
 
به‌ تین نیوز از گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ کورش فتاحی ضمن اعلام این خبر گفت: این سرمایه‌گذاری در‌ بخش‌های مختلف اعم از عمرانی و تامین تجهیزات انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ۲۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث ترمینال جدید اختصاص داده شده که این پروژه هم‌اینک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فتاحی افزود: بهسازی باند جنوبی فرودگاه کیش در حال انجام است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . این پروژه که قریب به ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته برای پذیرش ایرباس ۳۸۰ در باند این فرودگاه آماده می‌شود.

مدیرکل فرودگاه کیش همچنین از راه‌اندازی سایت هلی‌پورت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و گفت: امور زیربنایی و ساختمانی به طور کامل انجام و اقدامات دیگر نظیر تاسیسات روشنایی و آب‌و فاضلاب در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه برای احداث سایت مخازن سوخت‌رسانی گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه خواهد شد.

فتاحی خریداری کامل تجهیزات ناوبری بروز برای فرودگاه کیش را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای تامین تجهیزات ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش همچنین از تفاهم با یک شرکت خارجی در خصوص سرمایه‌گذاری برای ترمینال کارگو با هزینه‌یی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی همچنین یادآور شد؛ احداث آشیانه تعمیر و نگهداری با سرمایه گذاری قریب به ۳۵۰ میلیارد ریال نیز انجام می‌شود.

فتاحی در پایان افزود: درصدد هستیم ضمن اخذ گواهینامه٬ فاز نخست برج مراقبت پرواز(فاز دوم شامل راه‌اندازی اپروچ راداری می‌شود)٬ فنس فرودگاه٬ تکمیل آهوزدایی در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.