| کد خبر: 64416 |

چشم‌انداز مطلوب برای فرودگاه های کشور، چگونه؟

وبلاگ تین نیوز، رحمت‌الله مه‌آبادی |  در سه دهه گذشته نگاه توسعه‌ای به فرودگاه‌های كل كشور داشتیم و تنها به ساخت تاسیسات و تجهیزات فیزیكی و كلنگ‌زنی‌ها اكتفا كردیم و به‌همین دلیل از ارائه خدمات مناسب به مسافران غافل شدیم، از این رو در نظر داریم طرح توسعه خدمات رسانی به مردم را در تمامی فرودگاه‌های كشور اجرا كنیم.

البته به هیچ عنوان منابع مالی موجود كفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و  یكی از نگرانی‌های ما، تامین منابع است چرا كه در حال حاضر شركت فرودگاه‌های كشور تنها در حوزه جاری و در 5 سال آینده به 15 هزار میلیارد تومان نیاز دارد و این در حالی است كه كل درآمدهای شركت به 1300 میلیارد تومان و در حالت متوسط به 1000 میلیارد تومان می‌رسد.

در مجموع تامین منابع، دغدغه اصلی این شرکت در ارتقای سطح خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است اگر چه برای تامین منابع چند راهکار وجود دارد که از جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی و به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد که امیدواریم در شرایط پسا تحریم با رفع موانع روند سرمایه گذاری و توسعه شتاب گیرد.

 راهکار دیگر، استفاده از تسهیلات داخلی است که تاکنون به این بخش با شرایط و کارمزد مناسب تعلق نگرفته است.
 علاوه بر این موارد، می‌توان به فرودگاه اجازه داد که با استفاده از منابعی که در تمام دنیا متکی بر ذینفعان است، برای تامین هزینه‌های توسعه اقدام کند.

 اگر این سه مسیر را به شکل موازی دنبال کنیم می‌توان یک چشم‌انداز مطلوب داشت اما اگر در هیچ یک از موارد ذکر شده حمایتی انجام نشود، در بدترین شرایط ما گلوگاه توسعه خواهیم شد و در شرایط متوسط نیز خدمات‌رسانی مناسبی نخواهیم داشت.

 به هر حال ارتقاء ارایه خدمات فرودگاهی در کشور مورد تاکید است و در این زمینه نیاز داریم که کار بیشتری انجام دهیم و سطح سرویس‌دهی را به سطح بین المللی برسانیم که تحقق این مهم مستلزم فراهم شدن شرایط و امکانات و تلاش بسیار است.

اجرای بسیاری از  پروژه‌ها معطوف به بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها و تجهیز فضای کشور است که باید انجام شود و در صورتی که منابع لازم برای اجرای این پروژه‌ها تامین نشود، فرودگاه می‌تواند به یکی از گلوگاه‌های دوران توسعه پسا تحریم تبدیل شود.

 انتظار داریم که مجلس مساعدت لازم را در این زمینه داشته باشد تا بتوانیم منابع لازم برای اجرای طرح‌های توسعه را تامین کنیم و در زمان لازم نسبت به اجرا و اتمام آنها اقدام کنیم.

برگرفته از خبر روابط عمومی فرودگاه فارس
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Abc 0 0

    تا کی به ناکجا اباد. تا کی دست روی دست گذاستن و منتظر معجزه. مدیری که تنواند زیر مجموعه اش، کسب و کارش را به سود برساند بهتر است حرف نزند و برود و کار را به دست کسی بدهد که ابن کاره باشد. چرا هیچ راهبردی برای افزایش و حفظ سطح کنونی پروازها رو ندارید. تا این لحظه چه عمل منتج به نتیجه ای را انجام داده اید. بعد از شش ماه ابا رادار و اتوماسیون خریدید. ایا اقدامی صورت گرفته که علاقه ای برای ورود ابر لاین ها به فضای پهناور ایران ایجاد شود؟ فقط شعار فقط فرافکنی. چرا به درد پرسنلت نمیرسی.

  • بنده خدا 0 0

    شرکتهای پیمانکار و سود جو مانع ار پیشرفت و توسعه هستند