| کد خبر: 60903 |

◄ رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور در یک نگاه

تین نیوز | علی عابدزاده متولد سال 1335 لیسانس مهندسی هواپیما و فوق لیسانس مدیریت مهندسی و یکی از قدیمی‌تری مدیران صنعت هوانوردی کشور است، که همواره نام وی به عنوان گزینه احتمالی انتخاب رئیس سازمان هواپیمایی کشور مطرح بوده است.

به گزارش تین نیوز، پس از استعفای علیرضا جهانگیریان رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشور، و گمانه زنی در خصوص جانشین احتمالی وی، محمد خداکرمی که مسئولیت معاونت عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست سازمان معرفی شد. پس از آن در جلسه هیئت دولت که عصر یکشنبه (25 مرداد) به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، علی عابدزاده به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شد. 

بیشترین سابقه مدیریت وی در شرکت هواپیمایی آسمان با بیش از 20 سال است، وی پیش از این سرپرست فنی هواپیمایی آسمان و قائم مقام این شرکت نیز بوده است. 

وی همچنین قائم مقام مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج، و عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی کیش هم بوده است، ضمن اینکه هم‌اینک عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور است. 

به گفته محمدعلی ایلخانی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی، علی عابدزاده پس فارغ التحصیلی از دانشگاه فیلیپین کار خود را در سازمان هواپیمایی کشور به عنوان کارشناس پرواز آغاز کرد. وی یکی از قدیمی ترین مدیران صنعت هوایی کشور است که در دولت های قبلی نیز همواره نام وی به عنوان گزینه احتمالی انتخاب رئیس سازمان هواپیمایی مطرح بوده است.
 
بر اساس این گزارش، عابدزاده رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور از معدود مدیرانی است که همه دوران مدیریت خود را در صنعت حمل و نقل هوایی گذرانده است.
 
یادآور می شود علاوه بر علی عابدزاده افرادی از جمله فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر، سیداحمد مومنی رخ  و حسین اکرمیان از اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور، سیدحسن شفتی رییس اسبق سازمان هواپیمایی، نورالله رضایی نیارکی سرپرست سابق سازمان هواپیمایی، امیرناصر اخوان مدیر عامل اسبق شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتری ایران، احمد خرم وزیر راه و ترابری در دوره اصلاحات، علیرضا منظری نماینده اسبق ایران در ایکائو، مرتضی دهقان مدیرکل اسبق فرودگاه های امام، و .... از سوی فعالان صنعت هوانوردی به عنوان از گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشور مطرح بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر نجات 1 0

    با سلام و ضمن تبریک به جناب آقای مهندس عابدزاده و آرزوی توفیق برای ایشان در مسوولیت سنگین محوله. انشاء ا… به امید خدا ایشان اولین قدم خود را در سازماندهی به خطوط هواپیمایی فعلی و حفظ ایمنی آنها قرار دهند و دومین قدم را در تدوین آیین نامه جامع خرید هواپیما از خارج و نظارت بر کیفیت خرید ها. در اداره استاندارد پرواز هواپیمایی کشوری افرادی با دانش و تجربه، مدیریت و تعهد بالا بکار گرفته شود تا امر نظارت بر ایمنی خطوط هوایی و مجوزهای پروازی از کیفیت و صلاحیت مناسبی برخوردار باشد. با امر هوانوردی همانند دیگر امور تجاری و سیاسی رفتار نشود و حساسیت و اولویت روال حرفه ای و اصل ایمنی همیشه در اولویت باشد. تمامی سوانح رخ داده در کشور اعم از سوانح منجر به تلفات و یا بدون تلفات انسانی در یک طرح جامع بررسی مجدد و جمع بندی شود و درسهای گرفته شده از آن سوانح به صورت بولتنهای ایمنی به خطوط هوایی ابلاغ و بر لحاظ کردن موارد مذکور در دستورالعملهای عملیات پروازی نظارت دائمی صورت پذیرد. جناب آقای مهندس عابدزاده، واقعا صنعت هوانوردی ما در ایران مظلوم و در عین حال بشدت دچار تشتت و بی برنامگی است. افراد غیر حرفه ای و یا با وجود حرفه ای بودن، افرادی با سابقه عملکرد نامناسب فراوانی تصمیم گیرنده هستند و … لطمات فراوانی به حیثیت هوانوردی کشور وارد شده است. نمیتوان از شما انتظار داشت تا یک شبه همه چیز را اصلاح کنید ولی حداقل انتظار میرود تا رویه جاری را تغییر دهید خصوصا در زمینه صلاحیت پرواز و اداره استاندارد پرواز … سوانحی نظیر آنتونوف ۱۴۰، توپولوف کاسپین، ۷۲۷ هما در ارومیه، سی ۱۳۰ نیرو هوایی در مهرآباد، فوکر ۲۸ آسمان بر فراز کوه های کرکس و … نباید دیگر رخ دهند … با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما و همکاران شما