◄ ارزیابی فرودگاه های مناسب قطب(Hub) در شبکه پروازی داخلی کشور
وبلاگ تین نیوز، خلیل اله معمار زاده | لیبرالیزاسیون یا به ترجمه مصطلح آن آزادسازی در بازار هوانوردی دنیا موانع سازمانی و بوراکراتیک را جهت رقابت سالم برطرف کرده است که منجر به آزادی عمل و انعطاف در عملیات حمل و نقل هوایی در داخل کشورها و نیز بین کشورها شده است.
همزمان با روند آزادسازی، فرکانس های پروازی و تنوع عوارض، توسعه یافت و روند ورود و خروج به و
از بازار به همراه رقابت در صنعت تسهیل گردید و سطح کیفی خدمات مسافر و بار علاوه بر تنوع، ارتقاء نیز یافت.
به موازات آن خصوصی سازی در ایرلاین ها و فرودگاه ها مقدماتی را برای اداره این بنگاه ها به شکل تجاری فراهم نمود که منجر به بهبود اثربخشی (ایمنی)، کارآیی(احیای ظرفیت های بالقوه) و نهایتا کل (بهره وری) به صورت سیستمی در اجزا و کل گردید.
پس از اجرای آزادسازی، تجارب دنیا نشان می دهد، چالش ها و شرایط جدیدی برای ایرلاین ها و متعاقب آن فرودگاه ها پیش آمد که آنها را مجبور نمود، استراتژی های جدیدی را در جایگاه یابی بازار صنعت هوانوردی برای خود اتخاذ نمایند و به جای گستردگی عملیات در شبکه پروازی بر بخش های خاصی از بازار و متعاقب آن فرودگاه ها تمرکز نمایند که منجر به تغییر مدل های کسب و کار آنها گردید.
برای دریافت فایل کامل مقاله اینجا کلیک کنید.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.