| کد خبر: 54660 |

برنامه احداثترمینال‌‌های جدید در ۵ فرودگاه

تین نیوز | غلامحسين باقريان عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تهیه طرح جامع و مکان‌یابی فرودگاه جدید اهواز در حال انجام است، گفت: ساخت ترمینال جدید مسافری در فرودگاه‌های مشهد، شیراز، کرمان، اصفهان و اهواز در دستور کار قرار دارد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین باقریان درباره آخرین وضعیت برنامه ریزی برای ساخت فرودگاه جدید در اهواز گفت: مطالعات برای ساخت فرودگاه جدید در حال انجام است تا با احداث فرودگاه جدید محدودیت‌ها و سطح خدمات پایین در فرودگاه فعلی این شهر رفع شود.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهیه طرح جامع اولیه و مکان یابی این فرودگاه توسط کارگروهی و عضویت نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف در حال انجام است گفت: ساخت فرودگاه جدید اهواز اعتبار بسیاری نیاز دارد که اعتبارات برای آغاز ساخت این فرودگاه باید از منابع دولت تامین شود و بعد از تکمیل و ساخت فرودگاه در مدت حدود ۵ سال شرکت فرودگاه‌های کشور آمادگی بازپرداخت منابع را خواهد داشت.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین از برنامه‌ریزی برای ساخت ترمینال‌های جدید مسافری در برخی فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: ساخت ترمینال در فرودگاه‌های مشهد، شیراز، کرمان، اصفهان و اهواز در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: عملیات ساخت ترمینال جدید خارجی در فرودگاه بین‌المللی شیراز با مساحتی حدود ۲۱ هزار مترمربع از حدود دو هفته گذشته آغاز شده است.
 
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته طراحی ساخت یک ترمینال جدید برای پروازهای خارجی با مساحتی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار مترمربع در فرودگاه بین المللی مشهد نیز امسال انجام می‌شود.
 
باقریان از آغاز ساخت ترمینالی به مساحت ۱۸هزار مترمربع در فرودگاه بین المللی کرمان و همچنین احداث ترمینالی به مساحت ۲۰ هزار متربع در فرودگاه بین المللی اصفهان در سال جاری خبرداد و درباره منابع مالی اجرای این پروژه‌ها گفت: با وجود کمبود منابع، متاسفانه اعتبارات طراحی ساخت همه ترمینال‌های فرودگاه‌های مذکور از منابع داخلی شرکت فرودگاه‎‌های کشور تامین می‌شود چراکه در حال حاضر سود سرمایه گذاری برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.