| کد خبر: 54559 |

نظرها و خبرها◄ لزوم اختصاص سهمی از درآمد پروازهای بین المللی به فرودگاه مهرآباد

تین نیوز | به اعتقاد برخی کارشناسان هوانوردی با توجه به این که هم اکنون  90 درصد امورات هوانوردی پروازهای فرودگاه امام، توسط فرودگاه مهرآباد انجام می شود باید سهمی از درآمد پروازهای بین المللی به فرودگاه مهرآباد داده شود، موضوعی که با توجه به افزایش درآمدهای حاصل از پروازهای بین المللی در یک سال اخیر شاید بتواند مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

1- نگاهی به پروازهای فرودگاه ها در اولین ماه سال 94
تین نیوز | يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...در فروردین امسال، 3 میلیون و 530 هزار و 255 مسافر، با 30 هزار و 126 پرواز داخلی و بین المللی جابجا شدند.  ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در فرودین امسال، 30 هزار و 126 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته، 2 درصد افزایش داشته است.
همچنین در همین مدت 3 میلیون و 530 هزار و 255 مسافر اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است...
مطلب کامل

نظر | لزوم اختصاص سهمی از درآمد پروازهای بین المللی به فرودگاه مهرآباد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۲۴در مورد این مطلب:
باید سهمی هم از درآمد پروازهای بین المللی به فرودگاه مهرآباد داد. چون در حال حاضر 90 درصد امورات هوانوردی پروازهای امام توسط فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

2- خرید کدام کالاهای خارجی در حوزه های حمل و نقل هوایی و دریایی ممنوع شد؟
تین نیوز |  چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست ممنوعیت خرید 192 قلم کالای خارجی دارای مشابه تولید داخل توسط دستگاه‌های مشمول را اعلام کرده است. در این فهرست بیش از 20 مورد به حوزه حمل و نقل و حوزه های مرتبط با آن اختصاص یافته که بر این اساس، ورود 4 ردیف کالا در حوزه هوایی و 2 ردیف کالا در حوزه دریایی ممنوع شد.
در فهرست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه تولیدات داخل، ورود کالاهایی از جمله ایرکاندیشن هواپیما، دستگاه های تهویه موبایل جهت تهویه هواپیما در حالت پارک، گیت های ورود و کنترل تردد، انواع هواپیماهای مسافری سبک، فوق سبک و متوسط منطقه ای، ممنوع است...
مطلب  کامل

نظر | ضرورت‌های برقراری ارتباط سازمانی بین وزارت صنایع و دفتر نظارت و ساخت استاندارد پرواز
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۴-۰۲-۱۹ در مورد این مطلب:
لازم است بین وزارت صنایع و دفتر نظارت بر طراحی و ساخت در استاندارد پرواز ارتباط سازمانی برقرار شود تا لیست محصولات تایید شده توسط سازمان به روز به وزارت صنایع ارسال شود. امیدوارم وزارت صنایع بتواند درمقابل کلیه ایرلاین ها اعمال قانون کند.
شبیه این قانون در آمریکا وجود دارد و چند ماه پیش در خط تولید یک کارخانه ساخت جنگنده در آمریکا از آهنرباهای وارداتی استفاده کردند که آهنربا خیلی کوچک و ارزان بود و در ارابه فرود به کار می رفت کل ارزش اقلام به کار رفته در پروژه حدود هزار دلار بود ولی به محض مشخص شدن موضوع توسط مقامات ذیربط حدود 11 میلیون دلار شرکت سازنده هزینه کرد تا ارابه فرود کلیه هواپیماها را باز کرده و آهنربای ساخت آمریکا را جایگزین اقلام وارداتی کنند. به این می گویند حمایت از صنایع داخلی، آیا در ایران همین طور خواهد شد؟

3- ورود ۱۷ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور/ امیدوارم هواپیمای نو وارد کنیم
تین نیوز | يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی از ورود ۱۷ فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی خبر داد و گفت: امیدوارم با بهبود فضای بین‌المللی هواپیمای نو وارد کنیم. 
عباس آخوندی  ۲۰ اردیبهشت از ورود ۱۷ فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل ونقل هوایی از اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به بهبود فضای بین‌المللی و تمهیدات دولت و مجلس برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی٬ نوسازی تدریجی ناوگان هوایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت... 
مطلب کامل

نظر | چرا شرکت ویرجین اتلانتیک فلیت A340-600 خود را Phase - out کرد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۲۲در مورد این مطلب:
اگر به چند سوال خیلی ساده پاسخ داده شود معلوم خواهد شد که چرا شرکت ویرجین اتلانتیک فلیت A340-600 خود را Phase - out نموده است!
موتورهای انگلسی تبار Rolls-Royce معضلی است که در موتورهای Tay-650 ده ها فروند هواپیمای Fokker-100 را زمینگیر نموده چرا که تامین این موتور در شرایط کنونی بسیار بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است.
این هواپیما با موتورهای CFM 56-C به جای موتورRR Trent 500 از حیث پشتیبانی و تامین اصلیترین سامانه مهم یعنی موتور مناسبتر است چرا که سالها قبل خرید بی مطالعه هواپیمای ایرباس از ترکیه توسط شرکت هما و عدم تامین موتور به علت نبود آن خسارت زیادی به بیت المال و صنعت وارد نمود.
ارایه سند توجیهی در بحث نگهداری این نوع هواپیمای دوربرد و شرایط کنونی حاکم بر عمر تقویمی و ساعت پرواز و سیکل در خصوص LOV و SDG سوالاتی است که جوابگویی به آن راز و معمای خلاصی مالک اسبق را نشان خواهد داد.
امید است که این شادی موقت با سوالات تخصصی افرادی که سالها عمر خود را صرف تحقیق در خصوص این مسائل نموده و به علت استقلال و عدم سرسپردگی در گوشه ای عزلت اختیار نموده اند به تراژدی مبدل نگردد.

4- اعتبارات تامین هواپیمای فلایت چک کجاست؟
تین نیوز | سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...درحالی حدود 450 روز از سقوط فالکن 20 سازمان هواپیمایی می‌گذرد که دلایل بروز این سانحه هنوز مشخص نشده و هنوز ابهامات مربوط به این سانحه به قوت خود باقی است و هیچ ارگان رسمی نیز در مورد زمان اعلام دلایل وقوع این حادثه، اطلاع رسانی نمی‌کند گویا این سانحه می رود که به تدریج از اذهان پاک شود...
مطلب کامل

نظر | سانحه فالکن و ابهام در مورد شرایط حاکم بر فرودگاه ها
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۴-۰۲-۲۲ در مورد این مطلب:
آیا فرودگاه های کشور از حیث کالیبراسیون در شرایط استاندارد به سر می برند یا پس از سانحه فالکن ابهامات در خصوص شرایط حاکم بر فرودگاه ها کماکان پا برجاست؟ آیا مبالغ پرداختی سازمان در ده سال قبل به شرکت آسمان برای خرید پنل مورد پرسش قرار گرفته است یا خیر؟ پول در دست کیست؟ آیا وعده تامین این مهم در سال قبل از طریق شرکت ماهان محقق شده است؟ تا کی می توان از حقیقت فرار کرد؟ شخص پاسخگو کیست؟

5- عملکرد صحیح خلبان، ناجی "آسمان"
تین نیوز | يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ 
خلاصه مطلب: ... 20 اردیبهشت ماه سال 1393 یک فروند هواپیمای فوکر 100 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که ساعت 12:30 ظهر از مشهد به سمت زاهدان حرکت کرده بود با چرخ بسته در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.
تیتر رسانه ها خبر از سلامتی کامل مسافران و خدمه پرواز می داد. گویی تلاش کاپیتان محمد تحویلیان و خلبان طالبی در ارائه یک عملکرد صحیح برای فرودی بی خطر به نتیجه رسید و ساعت ها دلهره و اضطراب به شادی و خنده مسافران با اشک شوق همراه شد ...
مطلب کامل

نظر | نقش تامین الزامات ملی و استانداردهای بین المللی فرودگاه زاهدان در فرود بی حادثه هواپیما
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
ضمن ادای احترام به تلاش خلبان و عملکرد صحیح برای فرود بی خطر پرواز مذکور، نباید نقش تامین الزامات ملی و استانداردهای بین المللی در ساختار فیزیکی فرودگاه زاهدان را در کاهش چشمگیر خسارات جانی و مالی رویداد فوق نادیده گرفت.
بررسی سوانح هوايی سال های ( 2010-1995 ) در جهان نشان می دهد كه خروج ناخواسته از باند در حال حاضر رايج ترين نوع رويداد منجر به سانحه در پروازهای مسافربری است كه هفته ای حداقل دو بار تكرار شده و تعداد آن درطی 20 سال گذشته كاهش نيافته و موجب بروز 27 درصد از سوانح هوايی شده است.
بر اساس تحقیقات بین المللی، با توجه به محدودیت عملکرد چرخ جلوی هواپیما ( به عقيده سازندگان هواپيما 15 سانتی متر، بيشترين عمقی است كه چرخ جلو هواپيما قادر به خروج از آن بدون آسيب ديدگی است ) حفظ حريم باند (Runway Strip) ، عاری نمودن آن از موانع صلب ( غير شكننده ) و تسطيح و زير سازی عوامل پروازی، در صورت خروج هواپيما از باند می تواند تا 40 درصد از بروز تلفات و جراحت انسانی و خسارت به هواپيما جلوگيری نمايد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.