| کد خبر: 49941 |

◄ استقبال از یک انتصاب / مراقبت پرواز متحول می‌شود

تین نیوز | " ابراهیم مرادی " با حکم "رحمت اله مه آبادی" مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور به عنوان مدیرکل جدید مراقبت پرواز منصوب شد.
انتشار خبر این انتصاب در گروه " مدیریت هوایی" که گروهی متشکل از متخصصان حوزه هوانوردی و در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی فعال است،با استقبال مراقبین پرواز مواجه شد و برخی از اعضای این گروه در مورد این انتصاب که نخستین انتصاب مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه هاست به ارایه نظر پرداختند که در گزارش زیر ضمن اشاره به مواردی که در انتصاب ابراهیم مرادی مورد تاکید قرار گرفته، نظرات اعضای این گروه نیز آورده شده است:

نظر برخی از اعضای گروه "مدیریت هوایی" در مورد این انتصاب: 
* این انتخاب بوی شجاعت و تدبیر و دانش می دهد انشاالله، این روند ادامه و توسعه یابد.

* امیدوارم با این انتخاب آینده روشنی برای اداره کل مراقبت پرواز داشته باشیم. احساس می کنم انرژی مثبتی به کالبد مراقبت پرواز دمیده شده است.

* این انتصاب بهترین و مدبرانه ترین انتخاب برای مدیر كلی مراقبت پرواز بود. ایشان در بالاترین درجه علم و تدبیر قرار دارند. ضمن اینكه سالهاست در ستاد مراقبت پرواز تجربیات ارزشمندی داشته اند، پستی كه تاكنون داشتند (قبل از مدیر كلی) رییس اداره كنترل فضای كشور (سنتر) بوده كه حساسیت آن كمتر از مدیركلی مراقبت پرواز نیست. سالها دبیركل موفقی در جامعه متخصصین مراقبت پرواز بودند و ... ایشان از بهترین گزینه ها بودند (با عرض احترام به سایر پیشكسوتان و متخصصان كه سرمایه های گرانقدر و نایابی در مراقبت پرواز برای پست های مدیریتی وجود دارد). قطعا باعث تحول خوبی خواهند شد.

* انتصاب آقای مرادی و انتخاب جناب مه آبادی بهترین گزینه می باشد. انشاالله این راهبرد مدیر عامل محترم تداوم داشته باشد و ایشان را با جو سازی منصرف نكنند. مدیرکل جدید مراقبت پرواز قابلیت های بسیاری دارند و به كار ایشان ایمان دارم، البته ایشان باید در انتخاب معاونان بسیار با تدبیر عمل كنند.

*  تئوری تا عمل راه زیادی نیست، فقط یک گام نیاز دارد و آن هم دخالت دادن نیروهای تازه نفس به واقعیت ها و جریانات روز سازمانیست. 
افراد زیادی هستند که مدارج آکادمیک را گذرانده اند. هوش و استعداد سرشاری هم دارند. از منظر ایده و خلاقیت هم که نیاز به توضیح نیست. اما این افراد درست مثل هیزمی هستند که بدون هیچ جرقه و شعله ای قادر به گرما بخشی نبوده و همچنان در سردی خود می مانند. اینجا ارزش وارد کردن عزیزان به مباحث روز و دغدغه های سازمان مشخص می شود. با شرکت در جلسات، آشنایی با چالش ها، دیدن نگرانی ها و برخورد با معضلات است که توانمندی های آنان از بالقوه به بالفعل خواهد رسید.
با یک رصد ساده به خوبی می توان تعصبی که مقامات در خصوص ورود جوانترها به مناسب دارند، مشاهده کرد. به هر روی همین یک گام بزرگترین مانع بالندگی سیستم شده:
ریسک ناپذیری مدیران در خصوص ورود جوانترها به میدان حتی به صورت کار آموز و آزمایشی
علت چیست؟
بی اعتمادی مقامات به جوانترها؟
سیستم مریض و نا پذیرا؟
تفاوت ماهوی مقامات با دیگر کارمندان؟
اصلی ترین چالش همین است. برای رفع این افت و فرسودگی سیستم بهترین را طراحی نظامیست جهت ورود تدریجی استعدادهای موجود.

*  ایشان کارشناس ارشد روابط بین الملل و کارشناس ارشد مدیریت و کارشناس مراقبت پرواز در هر سه رشته با معدل الف و پایان نامه ملی بوده اند. هم اکنون علاوه بر عضویت در هیئت مدیره جامعه متخصصین مراقبت پرواز مدیرکل مراقبت پرواز هستند. به آقای مه آبادی مدیر عامل کاریزماتیک شرکت فرودگاه های کشور حسن انتخابشان را تبریک می گویم.

* از اینکه می بینیم صنعت پس از سالها به سمت شایسته سالاری پیش می رود خوشحالیم.

*  زحمات ایشان در هیات مدیره جامعه متخصصین مراقبت پرواز در کنار اعضای دیگر فراموش نشدنی است، جایی که باید سخن می گفتند سکوت نکردند و معامله نکردند، انشالا در کنار اساتید بزرگی چون جناب ضیایی شاهد قدم های مثبت برای مراقبت پرواز باشیم.

* در هر صورت باید به دید مثبت به این جوانگرایی نگاه کرد امیدواریم در تمام پست ها ادامه دار بشود.

* امیدوارم این انتخاب ناب جناب آقای دکتر مه آبادی همراه با بسترسازی های لازم و هدایت و حمایت مداوم، زمینه ساز تغییراتی چشمگیر و امیدبخش در شرکت فرودگاه های کشور گردد.

مواردی که در انتصاب مدیرکل جدید مراقبت پرواز به آن تاکید شده است:
1- استقرار سیستم مدیریت ایمنی در مراقبت پرواز و بهبود فرایند مستند سازی، ضمن رعایت دقیق مقررات ملی و بین المللی.
2- توسعه مهارتها و بهبود شرایط کاری quotation mark منابع انسانی متخصص quotation mark به عنوان بزرگترین و ارزنده ترین سرمایه شرکت.
3- ارتقای سطح فرهنگ، اخلاق و نظم حرفه ای، توسعه کار تیمی و همگرایی سازمانی.
4- استفاده از آموزش های نوین داخل و خارج از کشور ضمن بهره برداری از فناوریهای نوین از جمله شبیه سازها، ایجاد محیط کاری پر نشاط با هدف ارائه سرویس های ایمن، کارآمد و اقتصادی.
5- باز مهندسی طرحهای ساختار فضای کشور و باز تعریف فرایندهای مدیریت ترافیک هوایی.
6- ایجاد منابع جدید درآمد پایدار و ارتقای رقابت پذیری و سهم شرکت در بازار ناوبری منطقه ای از طریق تسهیل ترافیک هوایی، نوآوری در خدمات، استقرار سامانه ارزیابی عملکرد و کاربرد ابزارهای انگیزشی متناسب با بهره وری تیمی.
7- تسریع بروز رسانی تجهیزات و فناوری ارتباطی، ناوبری و نظارتی از طریق پیگیری مجدانه و همکاری تنگاتنگ و صمیمانه با اداره کل ارتباطات و ناوبری و سایر حوزه های عامل.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاه نظری 0 0

    سلام از این انتخاب شایسته بسیار خرسندم. مراقبت پرواز اصفهان

  • عبداللهی 0 0

    انتخاب خوبی بود. انشاا… با این انتصاب شاهد برگشت تخصص گرایی به شرکت باشیم

  • شریفی 0 0

    به امید فردائی روشن به مدد خدا و انتصابهای شایسته بعدی مدیر مدبر استاد مه آبادی

  • فرج اله جعفری مراقبت پرواز ساری 0 0

    اینجانب این انتصاب شایسته و هوشمندانه را به جناب اقای مه ابادی تبریک گفته و برای جناب اقای مرادی ارزوی توفیق دارم و بلا شک وباتوجه به شناختی که از اقای مرادی داریم ارزوی تحقق همه اهداف این حرفه سخت را در همه زمینه ها داریم