| کد خبر: 47250 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها خبر داد:

اولویت بندی تخصیص اعتبارات فرودگاهی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: از این پس در توزیع و تخصیص اعتبارات، تمرکز بر توسعه فرودگاه هایی است که اولویت بیشتری دارند.
 
رحمت الله مه آبادی افزود: سیاست شرکت فرودگاه ها بر آن است که از این پس پروژه ها را اولویت بندی کرده و اعتبارات را به توسعه فرودگاه هایی اختصاص دهد که اولویت بیشتری دارند.
 
وی گفت: بطور مثال هم اینک در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ایجاد پایانه مسافری خارجی با وسعت 40 هزار مترمربع در مرحله انتخاب مشاور سپس طراحی و شروع اجراست.
 
54 فرودگاه در سه گروه 'بین المللی، مرز هوایی و داخلی' زیر نظر شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور در سطح ایران فعال هستند. از این میان 9 فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، کیش، زاهدان و تبریز بین المللی، 25 فرودگاه مرز هوایی و 20 فرودگاه داخلی محسوب می شوند.
 
میزان بودجه عمرانی پارسال فرودگاههای کشور دو هزار و 200 میلیارد ریال بود.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاهها در ادامه، فرودگاه مشهد را قبله گاه صنعت فرودگاهی کشور توصیف و بیان کرد: سعی بر آن است که بهبود مستمر بدون هیچگونه محدودیتی طبق نیازها در این فرودگاه اعمال شود زیرا این مجموعه مستثنی از سایر فرودگاه ها است.
 
وی گفت: چند سالی است که اقدامات توسعه ای در فرودگاه مشهد آغاز شده و بر اساس همین راهبرد امروز شاهد نتایج آن در تسهیل جا به جاییها و افزایش ظرفیت و سطح خدمات به مسافران هستیم.
 
مه آبادی افزود: باید به میزانی که رشد مسافر در فرودگاه ها وجود دارد نسبت به توسعه آنها اقدام شود.
 
وی ایجاد هتل فرودگاهی و تسهیل رفت و آمد مسافرین در قالب تجهیز فرودگاه مشهد به پنج دستگاه ایربریج با اعتبار 150 میلیارد ریال را از طرحهایی برشمرد که تلاش می شود در گام نخست اعتبار مورد نیاز آنها اختصاص یابد.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ایجاد فضای پایانه مسافری خارجی در فرودگاه مشهد را هم نیازمند دو هزار و 500 تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری دانست.
 
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک ایران روزانه به حداقل 170 و حداکثر 240 پرواز خدمات هوانوردی ارائه نموده و بطور متوسط روزانه 22 هزار مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می کنند.
 
فرودگاه مشهد با سه پایانه مسافربری داخلی، خارجی و حج در مجموع 68 هزار متربع مساحت دارد. این فرودگاه با 37 محل پارک هواپیمای پهن پیکر و بدنه متوسط به 34 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی پرواز مستقیم دارد.
 
17 شرکت هواپیمایی داخلی و 10 شرکت هوایی خارجی در فرودگاه مشهد برنامه پرواز روزانه دارند. شرکت های هواپیمایی ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان نیز در این فرودگاه دارای آشیانه تعمیرات و پایگاه هواپیما هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.