| کد خبر: 43182 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ منابع درآمدی شرکت فرودگاه ها، تابعی از قیمت بلیت نیست

تین نیوز | مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها، جزئیات منابع درآمدی شرکت فرودگاه ها را تشریح کرد و گفت: منابع درآمدی شرکت فرودگاه ها تابعی از قیمت بلیت، نیست.

شهرام خلج زاده، در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به موضوع آزادسازی قیمت بليت در صنعت هوانوردي، اظهار کرد: منابع درآمدی شرکت فرودگاه ها تابعی از قیمت بلیت نیست.

وی افزود: در گذشته بابت خدمات ارايه شده به مسافرين، 2 درصد از قيمت بليت پروازهای داخلی دریافت می کردیم و با توجه به اینکه در حال حاضر این ميزان به رقم ثابت در قيمت بليت تغيير يافته است، دیگر تغيير در قيمت بليت تغييری در درآمدهاي شركت فرودگاه ها ايجاد نمی كند.
 
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها، تصریح کرد: البته در صورتی که به خاطر آزادسازی قیمت ها با کاهش پرواز و مسافر مواجه شویم، از تعداد مسافر و میزان نشست و برخاست هواپیماها هم کاسته شده و در اين صورت، باعث كاهش منابع درآمدی شرکت فرودگاه ها می گردد.
 
خلج زاده، با بیان اینکه شاید در کنار آزادسازی قیمت ها، تاثیرات مثبتی در پرداخت مطالبات شرکت فرودگاه ها ایجاد شود گفت: اگر با اجرای آزادسازی، قیمت ها منطقی و رقابت ایجاد و نیز شرکت های هواپیمایی که مدعی اند زیان ده هستند، اقتصادی شوند، شاید راحت تر بتوانند بدهی هایشان به شرکت فرودگاه ها را پرداخت کنند.
 
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها تاکید کرد: با توجه به اینکه درآمدهای شرکت فرودگاه ها به نرخ ارز بستگی دارد، کاهش یا افزایش آن نیز در میزان درآمدهای شرکت هم تاثیرگذار است.

وی به منابع تامین بودجه شرکت فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: درآمدهای حاصل از پروازهای عبوری، درآمدهای مربوط به نشست و برخاست هواپیما، و درآمدهای غیرهوانودری مثل اجاره اماکن و عوارض مسافری، از منابع تامین بودجه شرکت فرودگاه ها هستند.

خلج زاده به لزوم افزايش بهای خدمات به مسافرين فرودگاهی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون از ابتدای سال 92 بهای خدمات ارايه شده به مسافرين فرودگاهی، باید بازنگری می شد، لذا با توجه به ضرورت ارتقای سطح كيفی خدمات، به دنبال این هستیم که این ميزان در پروازهای خارجی از 25 هزار به 50 هزار تومان و در پروازهای داخلی از 5 هزار به 10 هزار تومان افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • زاکانی 0 0

    / / / با سلام, در حال حاضر عمده در آمد شرکت فرودگاهها از محل پروازهای عبوری است. این درآمد بدلیل نا امنی فضای اوکراین و عراق از یک سو و افزایش قیمت ارز در چند سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است لیکن مدیران فرودگاه هیچ اقدام قابل توجهی در این خصوص انجام نداده اند. سر پرست ۱۰ ماهه شرکت فرودگاه ها بیشتر به دنبال احداثساختمان و مذاکره با برخی شرکتهای خاص است. راستی تین نیوز چرا در خصوص توانایی های مدیران صنعت هیچ گزارشی تهیه نمیکند. آقای وزیر هم بیشتر چون تفکر مسکن دارند ۱۰ ماه است که با یک سرپرست موقت بزرگترین شرکت هوایی(شرکت فرودگاه ها) را اداره میکنند. لطفا به سوابق و مدرک مدیران توجه فرماید. نتیجه ضعف عملکرد در این بخش منجر به اختصاص ۱۰ درصد از در آمدهای هوانوردی به یک سازمان دیگر شده است در حالی که بسیاری از فرودگاه ها امکانات زیر ساختی اولیه را هم ندارند.