| کد خبر: 41203 |

در گفتگو با تین نیوز تشریح شد:

◄ افزایش بودجه عمرانی شرکت فرودگاه ها / مهرآباد، برای جایجایی ۷ میلیون مسافر مناسب است

تین نیوز | مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها گفت: با توجه به شرايط به وجود آمده در خصوص پروازهای عبوری، توانسته ايم سهم 31 درصدی بودجه عمرانی را در سال جاری به حدود 50 درصد از كل اعتبارات شركت فرودگاه ها برسانيم.

شهرام خلج زاده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم سهم بودجه عمرانی را نسبت به بودجه جاری افزایش دهیم، اظهار کرد: در دهه های اخیر، فرودگاه های کشور به خاطر کمبود منابع درآمدی در همه حوزه ها به خصوص در بخش تجهیزات فرودگاهی، عقب افتادگی های زیادی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است به علت محدوديت های ناشی از تحریم ها در حوزه تجهیزات هوانوردی با مشكلات متعددي مواجه بوده ايم، گفت: در دولت جدید و با توجه به کاهش تحریم ها و باز شدن فضای سیاسی، فرصت مناسبی ایجاد شده که بتوانیم تجهیزات هوانوردی را به روز کنیم لذا باید ظرف 3 سال آینده حدود 1000 میلیارد تومان برای تجهیزات هوانوردی هزینه کنیم.

خلج زاده، تصریح کرد: با پيگيري هاي انجام شده و البته با توجه به شرايط بوجود آمده در خصوص پروازهای عبوري توانسته ايم سهم 31 درصدي بودجه عمرانی شركت را در سال جاري به حدود 50 درصد از كل اعتبارات شركت برسانيم.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه برنامه شركت فرودگاه ها، صرفه جویی در بودجه جاری و ارتقای بودجه عمرانی است گفت: بعضی از فرودگاه ها بسیار قدیمی هستند و در حال حاضر برای تامین زیرساخت های فرودگاه مهرآباد، حدود 300 میلیارد تومان، بودجه نیاز است.

خلج زاده یادآور شد: اگرچه فرودگاه مهرآباد حدود 13 میلیون مسافر جابجا می کند اما در حال حاضر زیرساخت های این فرودگاه، برای جابجایی حدود 7 میلیون مسافر مناسب است.

وی در پایان گفت: فقط در حوزه ایمنی فرودگاه ها حدود 60 میلیارد تومان بابت خرید ماشین های اطفای حریق تامين اعتبار شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.