| کد خبر: 40729 |

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ نحوه تخصیص درآمد افزایش پروازهای عبوری

تین نیوز | مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها گفت: درآمدهای حاصل از افزایش پروازهای عبوری باید صرف زیرساخت های هوانوردی و فرودگاهی شود.

شهرام خلج زاده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و البته با توجه به شرایط ایجادشده در خصوص پروازهای عبوری، توانستیم سهم 31 درصدی بودجه عمرانی شركت فرودگاه ها را در سال جاری به حدود 50 درصد از كل اعتبارات شركت برسانیم.

وی افزود: برنامه شركت، صرفه جویی در بودجه جاری و ارتقای بودجه عمرانی است.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها، با بیان اینکه بخشی از افزایش بودجه عمرانی شركت، ناشی از درآمدهای حاصل از افزایش پروازهای عبوری است، گفت: درآمدهای حاصل از افزایش پروازهای عبوری، صرف زیرساخت های لازم برای تجهیزات هوانوردی می شود، و امیدواریم طی 3 سال آینده بتوانیم این تجهیزات را به روز رسانی کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها، افزود: ما به دنبال این هستیم که پروازهای عبوری را به طور ثابت حفظ و به یک منبع درآمد پایدار، تبدیل کنیم تا از طریق این درآمدها به تعهدات مان در آینده عمل کنیم.

وی گفت: اگر نتوانیم پروازهای عبوری را ثابت نگه داریم، و یا به هر دلیلی درآمد حاصل از این پروازها میان سازمان های مختلف تقسیم شود، توان مالی شرکت فرودگاه ها به تنهایی تکافوی انجام پروژه ها و به روزرسانی تجهیزات هوانوردی را نخواهد کرد.

خلج زاده با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه های کشور نیازمند درآمدهای حاصل از پروازهای عبوری است، گفت: این درآمدها کاملا غیرنظامی است و باید صرف زیرساخت فرودگاه های كشور شود، و استفاده از این درآمدها برای مصارف غیرهوانوردی و غیرفرودگاهی، ممكن است تبعات بین المللی پیدا كرده و در میزان عبور پروازها از فضای کشور تاثیر گذار باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به گردش مالی شرکت فرودگاه ها، بودجه این شرکت، صرف هزینه های جاری و بخشی از تجهیزات ناوبری سایر فرودگاه ها می شود.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه ها، در پایان گفت: شرکت فرودگاه های کشور، علاوه بر تامین هزینه های خود، باید بخشی از هزینه های سایر ارگان های حاضر در فرودگاه ها را نیز تامین کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.