| کد خبر: 38916 |

با ایجاد امکانات، فرودگاه امام وارد چرخه پروازهای داخلی می شود

تین نیوز | رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به محض ایجاد امکانات لازم برای انجام سفرهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره)، این فرودگاه نیز وارد چرخه جابه جایی مسافران در مسیرهای داخلی می شود.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 13 میلیون مسافر به این فرودگاه رفت و آمد داشته اند، اظهار داشت: این منطقه به علت رفت و آمدهای مستمر و کارخانه های موجود در آن یکی از آلوده ترین مناطق تهران است و استفاده از مترو برای کمک به محیط زیست منطقه حیاتی است و موجب رفاه حال مسافران نیز خواهد بود.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد پرترافیک ترین فرودگاه کشور است، اظهار امیدواری کرد: در کوتاهترین مدت مترو فرودگاه مهرآباد به بهره برداری برسد و دسترسی لازم برای مسافران به داخل ترمینال فراهم شود.
 
جهانگیریان خاطرنشان کرد: متروی فرودگاه مهرآباد دارای دو ایستگاه است که این ایستگاه ها در تقاطع ورودی فرودگاه مقابل ترمینال های یک و در مقابل ترمینال 4 و 6 راه اندازی خواهد شد.
 
وی افزود: در مورد جابه جایی فرودگاه مهرآباد طرح خاصی مطرح نشده ولی انتقال بخشی از ترافیک این فرودگاه به فرودگاههای مجاور در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم اکنون فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت جابه جایی شش میلیون مسافر را دارد، گفت: در بحث انتقال باید به ظرفیت های فرودگاه امام توجه شود.
 
جهانگیریان افزود: امسال پروازهای حجاج به فرودگاه امام منتقل شد که در برخی ساعات با مشکل تراکم در ترمینال مواجه هستیم.
 
وی با بیان اینکه زیرساخت های فرودگاه امام خمینی (ره) برای افزایش تعداد پرواز فراهم نیست، تصریح کرد: با اجرای طرح فاز دوم فرودگاه امام ظرفیت این فرودگاه به 25 میلیون مسافر می رسد و باید قبل از انتقال ترافیک این فاز افتتاح شود.
 
جهانگیریان با بیان اینکه انتقال پروازهای داخلی برای برخی پروازها مقرون به صرفه نیست، افزود: برای پروازهای کوتاه مدت داخلی استفاده از فرودگاه امام خمینی (ره) اصلا مقرون به صرفه نیست چرا که یک شهروند تهرانی برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی باید 35 کیلومتر حتی از برخی نقاط تهران 50کیلومتر حرکت کند تا پروازی زیر یک ساعت داشته باشد که در هیچ جای دنیا این عمل انجام نمی شود.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کارکرد فرودگاه مهرآباد برای پوشش پروازهای داخلی باقی می ماند، گفت: ممکن است برخی پروازهای طولانی که بیش از دو ساعت پرواز دارند به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود.
 
وی با بیان اینکه انجام پروازهای بامدادی بسیار کم است، افزود: پروازهای نیمه شب در فرودگاه مهرآباد فقط پروازهای دارای تاخیر و اضطراری و بسیار اندک است.
 
جهانگیریان اظهار داشت: در هیچ جای دنیا به علت احتمال وقوع حوادث، فرودگاه بزرگی مانند مهرآباد را به یکباره جابه جا نمی کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.