| کد خبر: 37197 |

افق ۲۰ ساله ترمینال فرودگاه کرمان؛ شش میلیون مسافر در سال

تین نیوز | مدیركل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: ترمینال ۱۵ هزار مترمربعی فرودگاه کرمان با افق تردد شش میلیون مسافر برای 20 سال آینده ترسیم شده است.

به‌گزارش  تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان کرمان؛ محمد نخعی در جلسه تبیین و بازنگری طراحی‌های فضایی و محیطی در افق 20 سال آتی فرودگاه كرمان اظهار داشت: عملكرد و تدبیر عقلایی منطبق با علم و مطالعه همه جوانب پیش‌رو٬ مسیر توسعه و پیشرفت فرودگاه مركز استان را هموار می‌کند.

در این نشست همچنین سركشیكی مهندس ناظر و سخنگوی مجری طرح جامع فرودگاه كرمان با اشاره به رفع یك مانع بزرگ در مدت كم در فرودگاه كرمان گفت: نبود میدان و عدم ساماندهی تردد به عنوان اخلال بزرگ ترافیكی همواره مد نظر گروه مهندسان مشاور طرح بود و این نقیصه با درایت و عكس‌العمل به‌موقع مدیركل فرودگاه‌های استان برطرف شد.

وی در ادامه گفت: امور طراحی و مكان‌یابی طرح جامع فرودگاه كرمان پس از یك‌سال استراحت به منظور مطالعه و بررسی بیشتر در كلیات طرح و رسیدن به نقطه مشترک مجری و شركت فرودگاه‌ها٬ هم‌اكنون استمرار دارد و 80 درصد پیشرفت داشته است.

سركشیكی با استقبال از ارائه اصلاحیه‌هایی فنی و منطقی از سوی شركت فرودگاه‌ها افزود: برآنیم طرح‌های اصلاحی و قطعی را تا پایان سال 93 برای فرودگاه كرمان آماده و ارائه کنیم.
وی از ارسال فصل پنجم پروژه با محوریت اقتصادی به شركت فرودگاه‌ها برای تایید خبر داد و گفت: آغاز عملیات طرح جامع فرودگاه جیرفت همزمان با دهه فجر به عنوان دومین پروژه جامع فرودگاهی توسط این مجری كلید خواهد خورد.

سرکشیکی خواستار ارسال اطلاعات خاصی همچون تعداد پرواز، مسافر، بار، منابع مالی، درآمد اقتصادی از فرودگاه جیرفت برای برنامه‌ریزی بهتر در ارتباط با چینش مناسب اماكن آن فرودگاه شد.

وی توسعه پایدار و هماهنگ در تمامی اركان به دور از آرمان‌گرایی و قبول وضع موجود در فرودگاه كرمان را محور طراحی‌ها اعلام و در خصوص آینده پایانه و باند دوم تاكید كرد: مساحت فاز اول پایانه 15000مترمربع است كه با پیش‌بینی 6میلیون مسافر در سال برای 20 سال آینده كفایت می‌كند.

در ادامه مدیركل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: علاقمند به توسعه كاربردی و منطقی پایانه به موازات تعداد مسافر و پرواز هستیم. همچنین فعال كردن باند 05-23 هزینه‌بر و غیر واقعی است. 

سركشیكی در پایان بر تشكیل جلسه دوم بازنگری در ماه آینده با دستور كار شروع پروژه طراحی طرح جامع فرودگاه جیرفت، ارائه اصلاحات مصوب در این جلسه، بررسی راه‌های دسترسی، توقفگاه، تشریفات، توسعه كارگو و بحث كیفیت احداث باند موازی را به‌طور دقیق‌تر تاکید کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کلمپه 0 0

    افق ۲۰ ساله؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! فعلا که جناب نخعی حداکثر عمر کاری مدیران شرکت فرودگاه ها دو سال است و ۱۰ ماه آن با سرپرستی گذشت حالا هم که بعد از بیش از ۱۵ سال آهن های علم شده ترمینال را دارید به عنوان آهن اسقاطی می فروشید پس اینقدر افق بالا را نگاه نکنید کلاهتان از پشت می افتد احتمالا فراموش نفرمودید حدود ۸ ماه فرودگاه شما با ۵ فرودگاه اقماری معاون عملیات هوانوردی نداشت و احتمالا شرایط واحد حراست فرودگاه نیز لازم به یاد آوری نیست حالا شما بفرمائید افق چند ساله؟؟؟