| کد خبر: 36928 |

نماینده مجلس: هواپیمایی اترک به وظایف پروازی خود در بجنورد عمل کند

تین نیوز | نماینده پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هواپیمایی اترک براساس تصمیم کمیسیون اصل 90 و اساسنامه شرکت، موظف به فعالیت پروازی در فرودگاه بجنورد است.
 
'قاسم جعفری'  اظهار کرد: در صورتی که شرکت اترک تصمیم کمیسیون اصل 90 را عملی نکند، پرونده این شرکت با درخواست ابطال مجوز به دستگاه قضایی ارسال می شود.
 
وی اضافه کرد: محدوده اولیه فعالیت شرکت هواپیمایی اترک، طبق اساسنامه ای که منجر به دریافت مجوز برای آن شده، فرودگاه بجنورد تعیین شده و شرکت باید به تعهدات خود پایبند باشد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: صدور مجوز فعالیت برای این شرکت از سوی سازمان هواپیمایی ایران با دو فروند هواپیما نیز به دلیل فعالیت در این استان به عنوان منطقه محروم صورت گرفته است.
 
جعفری گفت: سازمان هواپیمایی در صورتی به شرکت های هواپیمایی مجوز فعالیت می دهد که حداقل سه فروند هواپیمای ملکی داشته باشند و اترک با دو فروند مجوز گرفته و نیت این کار نیز کمک به رونق این منطقه محروم بوده است.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون تمام شرایط لازم از لحاظ فنی برای فعالیت پروازی مورد درخواست شرکت هواپیمایی اترک در بجنورد فراهم شده و بهانه کم تعداد بودن مسافر نیز می تواند با فعالیت منظم سه تا چهار ماهه رفع شود.
 
وی افزود: علاوه بر آن استانداری خراسان شمالی و شرکت های فروش بلیت در مرکز استان تعهد کرده اند، در صورت برقراری پروازهای منظم، خرید نیمی از صندلی های این شرکت در مسیر بجنورد - تهران را ضمانت کنند.
 
این نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس گفت: در شرایط کنونی هیچ بهانه ای برای سرپیچی شرکت هواپیمایی اترک از پرواز در مسیر بجنورد- تهران و بالعکس وجود ندارد و باید این شرکت به تعهدات خود در اساسنامه عمل کند.
 
شرکت هواپیمایی اترک که در سال 91 از سازمان هواپیمای کشور مجوز پرواز در مسیر بجنورد- تهران گرفته بود تنها پس از انجام یک پرواز افتتاحیه در شهریور 92، فعالیت خود در این مسیر را رها کرد و پروازهای خود را در برخی از دیگر استان ها برقرار کرد.
 
با روی کار آمدن دولت یازدهم و رایزنی استاندار خراسان شمالی، این شرکت بار دیگر از آبان ماه امسال فعالیت پروازی خود را در مسیر تهران - بجنورد از سر گرفت اما باز هم پس از حدود یک ماه، با بهانه کمبود مسافر، خدمات دهی خود در این مسیر را متوقف کرد.
 
هم اکنون دو شرکت آسمان و ماهان در هفته هفت پرواز بین بجنورد - تهران انجام می دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بجنوردی 0 0

    خدا را شکر بالاخره ساعت بیداری شده است!!!! امیدوارم جدی باشد

  • بجنوردی 0 0

    به نظرم غیراز شرکت اترک که بحق به تعهدات خود عمل ننموده برخی مسئولای که اقدامات عجیب ذیل را انجام داده اند هم باید پاسخگو باشند ۱ - کسانی که گفتند ایرباس می تواند بیاید بجنورد ۲ - کسانی که گفتند ایرباس بیاید پر مسافر می شود ۳ - کسانی که گفتند اگر کوه بابا موسی را بتراشید ناوبری بهتر می شود ۴ - کسانی که علیرغم مسئولیتشان برای نصب DVOR … یارو کردند ۵ - کسانی که می دانستد اترک در پوشش بجنورد این کارها را می کند و گفتند بشود ۶ - کسانی که دنبال آوردن ILS برای بجنورد هستند ۷ - کسانی که دستور ساخت ترمینال جدید فرودگاه را دادند و…