| کد خبر: 36409 |

قائم مقام مجری طرح توسعه فرودگاه امام در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ تأمین منابع فرودگاه امام، نیازمند نگاه مثبت مجلس / تأسیس شرکت شهر فرودگاهی، تضمین واقعی برای سرمایه گذاران است

تین نیوز | قائم مقام مجری طرح توسعه فرودگاه امام با تاکید بر لزوم اقدام جهشی برای جبران 50 سال کم توجهی در اختصاص منابع به فرودگاه امام، تصریح کرد: وجود شرکت شهر فرودگاهی امام، یک تضمین واقعی برای دعوت به همکاری سرمایه گذاران است.

مرضیه صدیقی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با بیان اینکه تاریخچه فرودگاه امام از لحاظ اختصاص منابع، بسیار اسف بار است، اظهار کرد: البته با توجه به قانونی که از سال 89 برای فرودگاه امام تصویب شده چشم انداز ایده آل و مطلوب برای این فرودگاه در قالب ماده 166 برنامه پنجم توسعه ترسیم شده است.

وی با تاکید بر لزوم اقدام جهشی برای جبران این 50 سال کم توجهی در اختصاص منابع به فرودگاه امام تصریح کرد: منظور از اختصاص منابع، صرفا منابع دولتی نیست، چراکه ما از شرایط کشور آگاهیم و می دانیم که در حال حاضر، برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و تأمین بودجه جاری کشور و سایر موضوعات با کمبودهای جدی بودجه ای مواجه هستیم.

قائم مقام مجری طرح توسعه فرودگاه امام، افزود: اگرچه دولت باید در این زمینه نقش خودش را ایفا کند انتظار ما از دولت این است که با بسترسازی مناسب و فراهم کردن زیرساخت ها و همچنین با تقویت جذابیت های قانونی و رفتاری می تواند سایر منابع غیر دولتی را به سمت سرمایه گذاری در این بخش هدایت کند.

وی گفت: در حال حاضر پتانسیل های سرمایه گذاری برای توسعه فرودگاه امام وجود دارد، ضمن اینکه متقاضیان زیادی هم برای مشارکت در این بخش اعلام آمادگی کرده اند، لذا ارائه راهکارهای مناسب که در دولت و از طریق سازمان برنامه نظام های مختلفه مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای جذب سرمایه گذاران نیز در شرف تدوین است، باید تسریع گردد.

وجود جذابیت های قانونی برای توسعه فرودگاه امام
صدیقی، اختصاص 1500 هکتار منطقه آزاد تجاری در 35 کیلومتری تهران، با بهره مندی از توان و پتانسیل فکری و اقتصادی موجود را از جذابیت های قانونی طرح توسعه فرودگاه امام دانست و افزود: در کنار این مزیت 2 هزار و 500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد و از همه مهمتر استقلال شرکت شهر فرودگاهی در مذاکره با سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: در واقع شرکت شهر فرودگاهی از چندین پنجره موازی برای مذاکره با سرمایه گذاری جلوگیری و ما را به پنجره واحد مذاکره می رساند، ضمن اینکه زمان ها کوتاه، تصمیم گیری ها آسان، و قطعا جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.

صدیقی در پایان گفت: وجود شرکت شهر فرودگاهی امام، یک تضمین واقعی برای دعوت به همکاری سرمایه گذاران است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دهیار فشافویه 0 0

    قائم مقام محترم مجری طرح فرودگاه امام که حسن آن هم این است که[…] و مدیر و قائم مقام علی القاعده با هم هماهنگ هستند!!! ولی حالا که این همه با هم هماهنگ هستید دست به دست هم بدهید هیئت مدیره شهر فرودگاهی را سر و سامان بدهید تا بقیه مشکلات حل می گردد قطعا یک هیئت مدیره قوی برای شهر فرودگاهی می تواند این مشکلات را حل نماید کد خدا را ببینید بقیه کار ها آباد می شود

  • آدم ساده 0 0

    لطفا به روابط توجه فرمائید مجری طرح وقائم مقام وی

  • کارشناس 0 0

    / / / لطفا اگه راست میگید و دلتون به فرودگاه امام میسوزه اول فکری به حال پروژه هائیکه قرار بود تا سال پیش تمام بشه ولی هنوز نیمه تمام همشون تعطیله بکنید و کمی هم از خودتون مایه بزارید و[…] کم کنید. و تلاش کنید پروژه های موجودرو سامان بدید انشاالله کم کم کار ها رو براه میشه.

  • alex dunn 0 0

    / / / با احترام برای زوج شیرازیان صدیقی، بایستی کمی واقع بین و عملگرا بود۰ شهرک فرودگاهی اشتباهی مهلک از دیدگاه اقتصادی و هوانوردی است، زیرا در فرودگاهی که بشدت از زیرساخت های لازم از نظر تجارت هوانوردی بین المللی رنج می برد نبایستی شهرک یا منطقه تجاری و امثالهم ساخت۰ تهران خود یک منطقه اقتصادی است و متراکم است، لذا بایستی از متراکم تر این کلانشهر پرهیز نمود که فاجعه اجتماعی در برخواهد داشت۰ دوستان عزیزم آقای شیرازیان و همسر محترمشان خانم صدیقی ۶ سالی است که این روایت را دنبال می کنند تا فرودگاه امام را مانند دوبی شبیه سازی نمایند، ولی از یاد برده اند که دوبی با سرمایه های بریتانیائی، آمریکائی و چینی تا بن دندان مسلح شده و حکومت امارات در تحریم نیست۰ امیدوارم این عزیزان کمی واقع بین بوده و به پیشه آموزشی خویش بازگردند که اقتصاد و هوانوردی متولی خودش را می طلبد۰

  • منتظر 0 0

    ببخشید سر کار خانم صدیقی ما منتظر شنیدن گزارش عملکرد یکسال و اندی شما هستم اول لطفا عملکردتان را گزارش دهید.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    اینکه توسعه فرودگاه به سرعت لازم انجام نمی شود چون منتظر سرمایه گذاری دولتی است و با بروکراسی دولت در امور عمرانی روبروست و با این وضعیت گزارش عملکرد پنج ساله آن هم قابل توجه نخواهد بود متاسفانه انتخاب هیئت مدیره شهر فرودگاهی و ابلاغ اساسنامه قانونی آن در اخیار زوج شیرازیان - صدیقی نیست و مقامات وزارت راه باید این افراد را نصب و اساسنامه را ابلاغ کنند شبیه سازی فرودگاه امام و فرودگاه مهرآباد هم اصلا صحیح نیست که فکر کنیم تراکم بخشهای اقتصادی در کنار فرودگام مهرآباد نادرست بود پس در فرودگاه امام هم ایجاد شهر فرودگاهی نادرست است بلکه در فرودگاه مهرآباد توسعه صنایع اطراف بدون برنامه مشخص صورت گرفته است ولی در شهر فرودگاهی قرار است اول برنامه توسعه طراحی و برنامه ریزی شود و بعد توسعه صورت گیرد تا مبتلا به عوارض بی برنامگی نباشیم. طرح توسعه فرودگاه امام و طرح شهر فرودگاهی دو قلوی به هم چسبیده یا بهم وابسته هستند و نمی توان آنها را مستقل پیگیری نمود و گرنه می میرند. اگر بزرگی طرح شهر فرودگاهی و طرح توسعه فرودگاه را در نظر بگیریم به ضرورت سازماندهی مستقل پی می بریم. اگر منافع طرح به خوبی عیان شود جذب سرمایه گذار در این طرح عظیم مقدور است و تحول اساسی در بخش هوایی کشور و درآمدزایی بخش حمل و نقل خواهد داشت ولی اگر تفکر و دیدگاه های محدود و منفی حاکم باشد نمی توان هیچ کاری را پیش برد. بهر حال باید فرصت های این طرح معرفی شود و بستر سازمانی برای این سرمایه گذاری شکل گیرد. خوشبختانه مصوبات قانونی برای این موضوع فراهم شده ولی هنوز تفکرات محدود و اعمال نظرات ذینفعان و رقبا به طرز غیر قانونی مانع پیشبرد این طرح عظیم است. در مباحثو طرحهایی که رقابت بین المللی وجود دارد نباید فرصتها را از دست داد ولی کشور ما در سی سال گذشته فرصت رونق سفرهای هوایی را به نفع دیگر کشورها واگذار کرده و حالا شاهدیم که افراد منفی باف یا افرادساده یا افرادی که منافع خود را تعقیب می کنند با هر گونه حرکت موثر و مفید مخالفت می کنند. شهر فرودگاهی و توسعه فرودگاه امام بدون وابستگی به کمکهای دولتی از طریق سرمایه گذاری غیردولتی شدنی است بلکه اگر موضوع به خوبی شفاف شود برای بخش غیردولتی بسیار جذاب است. انتظار برای پیشبرد این طرحها از اعتبارات محدود دولتی فقط از دست دادن فرصتها و زمان است. اعتبارات دولتی و تسهیلات دولتی فقط در حد روغن کاری چرخه تامین مالی و برخی موضوعات خاص و جنبی باید مدنظر باشند. توفیق زوج شیرازیان - صدیقی را از خدا مسئلت دارم که واقعا هر دو شایسته مقام خود هستند.